Ortamda (4-5 kız ve onların 2 erkek arkadaşı) kitap konusu açılmışken sayısını dile getirip bunu dahi yarışa sokan aynı insanlarla otururken çantamı alıp kalmamak için kendimi zor tutmuştum. Kitaplara saygısızlık yapılmasından hiç haz etmiyorum.
En son "Kitap okuyorsan veya sayısı o kadar üst seviyeyse bunu üslubundan belli et, duygusal zekandan belli et, hayata ve doğaya bambaşka ama anlamlı ve güzel bakışından belli et, kaliteli bağlar kurarak belli et, ince güzel düşüncelerinden belli et, yaşam tarzından belli et... Bunlarla belli edemeyip o kadar kitaptan çıkan kişiliğinin bu olmasına üzülmen gerekirken bir de karşımda kitap sayınla böbürleniyor musun? Kitapları okumak için okumuşsun, kitaplara madeni paraları kumbaraya atar gibi muamele ediyorsun: Değerleriyle değil sayılarıyla ilgilenmişsin. Bunu başarı sayıyorsan ilk ben alkışlayacağım?" deyince sus pus olup "Sen ne saçmalıyorsun, benimle nasıl konuşuyorsun?!" diye yükselen kibir yığınına "Tavırlarınla ve kitaplara yaptığın muamele ile konuşuyorum. Bilgi ile kişilik farklı. Bilgi olarak gelişim göstermiş olabilirsin ama kişiliğine çok çalışmamışsın. Bilim adamı olsan bunu anlardım ama kitap okuduğunu ve o kadar okuduğunu iddia ediyorsan buna değer bir şeylerinin olması gerekirdi. Ve üzüleceğin bir şey değil o kadar çünkü çoğu insan böyle zaten!" dediğim de "Sen çok biliyorsun zaten. Bayan çok bilmiş. Laflarına dikkat et bu kadar berbat bir kişiliğin varken benimkiye laf etme!" demişti. Ben de "Çok bildiğimi iddia etmedim, senin durumunu görmek için hiçte çok bilmiş olmaya gerek yok biliyor musun? Ayrıca berbat olsa bile 400-500 kitapla tescillenmiş berbatlığım yok en azından. Bay' dıran!" deyince gülmesiyle peçeteliği kafasına fırlatmıştım. "Şimdi bolca gülersin." deyip gitmiştim. Bu kadar konuşmam bile böyle