10/10
·576 syf.··
Beğendi
·
2025 43. kitabı
Merhaba Bugün Bülbülkapanı serisinin ikinci kitabı ile geldim. İlk kitap nasıl bitti bu kitaba nasıl başladım bitirdim anlayamadım acilen serinin üçüncü kitabına başlamam gereken konular var. "Sana söz ahu..... Her yeri kana bulasamda buradan tek canlı çıkaracağım sensin. " İlk kitapta sevdadan kaçan Timur yok artık herşey yerli yerine oturuyor. Herkese Ahuzar birtek ona Ahu olan bir sevdiği var. Kenan rahat durmuyor Ahuzar a herşeyi yaptırmak için ya kardeşi ile tehdit ediyor ya sevdikleri ile. En son yapmaz dediğimizide yaptı atını Kadife yide vurda. Bu an Timur için kopma Ahuzar için bitiş noktası oldu. Ama yinede yılmadı dahada güçlendi Ahuzar. Loresima Biz kadınlar kırıldığımız yerden dahada güçlemezmiyiz. Kenan'a karşı nefretim gitgide büyüyor. Saldırması gerekene değil masuma yapmasını kabul edemiyorum. Biricik ablasını biraz anlamasa da zamanla anlayacak yıllarca canı ile tehdit edildiğini. Cihan sende favorilerim arasındasın bir diğeride. Akkadın nene Timur'un anneannesi yaaaa her lafın mı tatlı olur kadın yaaa bayıldım gülmekten öldüm. Adem abimiz Timur un ablasının eşi halen Timur der başka birşey demez okadar vefalı bir adam ki. Kitabın sonunda Ahuzar'ın birisini camdan fark edip tüfeği alıp kovalaması off offf keşke denk getirip vursaydın onu Ahuzar.... Devam kitap istek değil ihtiyaç...
1000Kitap
Bülbül Kapanı IILoresima · Ephesus Yayınları · 20252,204 okunma
8/10
·407 syf.··
2025 13. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 13 Eylül 2025 09:54
Hani bazı yazarlar olur yaaaa... Keşke hayatta olsalar da hep yazsalar... Yazdıklarını hep okusak... Yaşar Kemal Misali...İşte bu Fransız yazarda Antik Mısır 'a dair keşke her ay bir kitap çıkarsa...Şükür yazar hayatta olmasına hayatta ama verdiği muhteşem eserler sınırlı... İşte o eserlerinden biri de bu kitabı idi...2.Ramses dönemini anlatan 5 serilik eserinin yanında bu eseri birazcık sönük kalsa da yine çok hoş idi... Epeyce şey öğrendim... Öncelikle kitapta ismi geçen CHAMPOLLİON Mısır hiyerogliflerini kelimenin tam anlamıyla çözen dünyadaki ilk insan...Antik Mısır uygarlığının gün yüzüne çıkmasına en büyük destek sağlayan isimlerden biri...Hoş elbette bunun mükâfatını Fransa almış ! Nice güzelim eserler Anadolu'dan olduğu gibi Mısır'dan da Fransa'ya kaçırılmış... Dünyanın en nadide Mısır eserleri Louvre müzesinde sergilenmekte...Neysem bunu bir kenara bırakacak olursak...Peki bu hiyeroglifler nasıl çözülmüş? Kitapta bu anlatılalmiyor...Kitap Champollion başından geçenleri Roman tadında bol serüven dolu şekilde bize sunuyor... Ve şimdi bomba bilgi... Mısır hiyerogliflerinin çözümünü sadece tek bir taş parçası sağlıyor... İlginç di mi ? Taşın ismi ROSETTA...Makarna , pizza markası gibi...Olsa da yesek Margarita pizza valla offf Ve o taş şu an Londra'da British Museum 'da sergileniyor...Taaa 1802 'den beri...O taşın üzerinde 3 dilde yazı varmış... 1.Hiyeroglif 2.Halkin gündelik dili 3.Bi de Antik Yunanca... 3 dilde yazılan aynı içerikli yazıların olmasindan dolayı bu hiyeroglifler çözülüyor... Belkim o taş olmasa hâlâ insanlık o hiyerogliflerin dilini çözme ugraşinda olacaktı... Ölme eşeğim ölme... Neysem kitaba gelecek olursak Antik Mısır 'a hayranlık duyan, "Ve bir nasip olsa da bir başıma bi haftalığına Mısır 'a gidip tüm o güzellikleri yerinde görsem keşke
Mısırlı Champollion: Mısır'ın Resim Yazıları Nasıl Çözüldü?Christian Jacq · Arion Yayınevi · 199993 okunma
Reklam
10/10
·528 syf.··
2025 48. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2025 01:32
Ağağağağ çıldırıciiiimmm Bu nasıl kitap bu nasıl sondur ahey ahey ben bayılanziiiii Bu seriye aşık oldum a dostlar Karakterlerine eridim bittim. Şimdiiiiii gelelim serinin devam kitabından ufacık bahsetmeye.. İlk kitabın sonunda Sezin' e, Tahrir itinden bir mesaj vardır. Onun yüzünden bir sivil daha ölecektir. Ve işte operasyon sinyalleri Keleş timi üzerinde yanmaya başlar.(Gazamız mübarek olsun) O ulaştırılan mesaj ile Sezin tamamen ifşa olmadan evinden ayrılması gerekir. Ve tabi ki kalacağı yer Turan Yüzbaşının evidir. (Kör istedi bir göz misali oldu bu birazcık Turan için ) Eee aynı evde yaşamaya başlayan, sürekli dipdibe olan Sezin ve Turan doğal olarak alev ateş bir çift olmaya da devam ederler tabikisi (ama bir smutlar var aklınız şaşar. Ben smut sevdiğim için bana hiç fazla gelmedi bu sahneler ne yalan söyleyeyim ) Keleş timi yine Tahrir denen şerefsizin peşinde olaydan olaya koşuyorlar. Tek sıkıntı Tahrir' e ulaşmaya çalışırken türlü pislikler de iplik söküğü gibi arka arkaya gelmeye başlar. Adım başı bir terörist, adım başı bir vatan hainine rastlarız.( Canına yandığım ülkem şimdi de hainden geçilmiyor zaten şaşırmadık.) Yalnız bu kitapta sivil hayatlarında daha da yakınlaşmış bir Turan ve Sezin okuyoruz. Onların geçmişlerine yolculuk ediyoruz. Sezin' in geçmişinden çok ufak detaylar gördük ve hepsi de kahredici emin olabilirsiniz. (Ama onun nasıl bu kadar yenilmez ve güçlü olduğunun kanıtı niteliğinde yaşadığı acılar.) Kitapta yan karakterlere kısaca Keleş timine ve ailelerine bayılıyorum. Sevil ablaaaa yerim kız seni okurken çoğu yerde bana kahkaha attıran kadın. Sezin' in babanneye bayıldım ama özellikle diyorum Karadeniz ağzı çok güzel yansıtılmıştı kadına. (Bayıldım bayıldım ) Tim de Turan ve Sezin haricinde başka ilişkiler de baş göstermeye başlar.
Kazazede 2Şevval Demirdöğer · Pukka Yayınları · 2024892 okunma
10/10
·464 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Temmuz 2021 10:46
"60'ıncı sayfalardayım ve kıkırdayıp duruyorum. Eg'den okuduğum ilk kitap. Sevdim, 132'inci sayfadayım ve çok güzel gidiyor. Çok sevdim ben bu kitabı. Ve daha elime ulaşalı, başlayalı 24 saat olmadı ben 132'lere geldim... 168 _ 175 bu sayfalar arasını gülmeden okuyamadım. Sırf güldüm. Bayıldım ben bu ikiliye. Çok da sevdim kitabı. Şu an gecenin ikisi ama ben hayla kitap okuyorum. Çok sürükleyici, hadi ben okumaya kaçar... 263'üncü sayfadayım  ve Yekta'nın yaptığı şeyin şokundayım. Ya bu Yekta çok dadluğ. Bu kitaba aşık olmamak elde değil. Ve bu Bade'den nefret ediyorum. He bu arada ben kitap kaç sayfa diye bakarken bir kelime gördüm son sayfada. Spoiler yedim. Hayatımda ilk defa sayfa sayısına bakarken spoiler yedim. Hiç bir okuduğum kitapta bu başıma gelmemişti. 309'uncu sayfadayım ve bu Yekta gerçekten garip bir çocuk, kıs kıs kıs. 394'üncü sayfadayım ve ağlıyorum. Bu kitap beni ağlatmayı başardı. OFFF YEKTA YAPMA BUNU YAAAA! Ve 398 de daha şiddetli ağlamaya başladım. YEKTA NE YAPIYON OĞLUM YAAA ? OFFFF! OHHH. Yekta masum, masum. Oh oğlum be. Masummmm, masum. Rahatladım, ama gene de bir şüpheyle yaklaşacam Yekta'ya. Of ya. Ay ne ofladım. Sayfa 406'dayım. NOLUYO LANNNNN. Yav Eg sen nesin ya, ağız tadıyla okuyamıyoruz jfkejfhej. Ya neden ya nedeen. Hayır ya bizi öyle bir şüpheye düşürme. Yekta yapmaz ya. Yapmamış olsun. Of, of. Ya ne alaka ya ne ALAKA! 414'deyim. Ah Yekta'm ah. Napıyon oğlum :( lütfen yapmamış ol. Ya Bade sende hangi çukurdaysan çık be. :((((( Eg sen seri katil misin ? Valla, ahh çıldırıyorum. 421 ne öyle ya. Ah kalpten gidiyorum. Eg böyle yazar görülmedi jenzohqofh. 426 kalbim gidiyor. 429. Niye ağlıyorum ya ben. Bu kitap insana her şeyi yaşatır. Bir yandan gözümden yaşlar akarken bir yandan da gülüyorum. 435. Ya yazar yapma ya. O
Yalancılar ve YabancılarEmre Gül · Ren Kitap · 20213,992 okunma
10/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2015 3. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2015 23:46
MARSLI’YI OKUMA GÜNLÜĞÜ SAYFA 9: Andy Weir’ın okurlar arasında bir hayli ayrılık yaratan bilimkurgu romanı Marslı’yı okumaya başladım. Aslında okumaya başlamadan evvel kapağına vurulmuştum. Hem dokusu hem de kullanılan resim müthişti. Kitaba dair ayrılıklar çok büyük olsa da kitabı seveceğimi düşünerek okumaya başladım. İyi bir roman okuyacağım hissi var içimde. MARSLI’YI OKUMA GÜNLÜĞÜ SAYFA 20: Bir kaza sonucu Mars’ta tek başına kalan Mark Watney ile baş başayım. Bilim ile aram hep iyi olmuştur okulda. O yüzden Mark’ın anlattığı tüm o bilimsel şeyler çok hoşuma gitti. Hepsini rahatlıkla gözümde canlandırabildim. Mark şimdilik iyi durumda. Kurtulmanın çareleri üzerinde düşünüyor. Çok komik bir adam Mark, kitaba dair kimi yorumlarda ergen esprisi yaptığı söyleniyor ama ben katılmıyorum. Bazen çok komik olabiliyor. Velev ki ergen esprisi yapsın, bu bir roman kişisi. Yazar onu öyle kurgulamak istemiş demek ki. Hem Mars’a gidecek kadar üstün yetileri ve bilgisi olan bir astronotun ergen esprileri yapması kendi başına çok komik zaten. Adam eylemlerinde müthiş zeki. Zihnini korumak için birkaç espri yapmasının ne mahsuru var? Ayrıca bunun neresi komik değil: Bugünün çoğunu dışarıda, iletişim tertibatının kalıntıları arasında geçirdim. Gerçekten üzücü bir manzaraydı. Dünya’ya doğru bağırsam daha büyük başarı elde ederim. MARSLI’YI OKUMA GÜNLÜĞÜ SAYFA 24: Mark bazen gerçekten edepsiz olabiliyor. Yine de komik. Seviyorum onu. Umarım kurtulur. MARSLI’YI OKUMA GÜNLÜĞÜ SAYFA 47: Romanda geçen bilgiler ne kadar doğru ve geçerli bilmiyorum; ama eğer doğruysa kimya, sadece okulda işlediğimiz ve “bunlar hayatta ne işimize yarayacak yaaaa” diye burun kıvırdığımız basit bir bilim değil, bunu anladım. Mark’ın su yapmak için bulduğu yöntemler harika. Bu adam gerçekten çok
MarslıAndy Weir · İthaki Yayınları · 202210bin okunma
9/10
·448 syf.··
2017 87. kitabı
Yaaa offf seriymis yaaaa. Öyle bi yerde bitti ki. Meraktan catlarim ben simdi. Kimbilir ne zaman devami gelir. Begendim gercektn. Kisacasi konusuna gelirsek.. Kendilerine Yedili diyen bir grup iblisin. İçine melek saklanan bir kız olan Eden'i korumaya çalışmaları idi. Eden daha dogmadan once anne karnindayken şeytan tarafından işaretlenmiştir. Zamanla bunu farketse de ne oldugunu bilmemektedir. Bir gun kendini takip eden surekli gozleri onun uzerinde olan adam tarafndan kurtarilinca yavas yavas kendisi hakkindaki gercekleri de öğrenecektir. İşte o zaman her sey baslayacak ve kendini bir secim yapmak zorunda hissedecektir.
GünahkarS. L. Jennings · Aspendos Yayıncılık · 2017111 okunma