gktrk

gktrk
@okuma_matematigi
“Her satır bir küldür, her küllük bir hikâye saklar.” incelemeleri, alıntılar, ruh ve zaman üzerine Edebi, mistik ve retro bir okuma köşesi matematik, optisyenlik @kullervesatirlar
Aşkın şarabından bilmeden içtim...
8/10
·126 syf.·
2022 7. kitabı
·
-Spoiler içerir-- Okurken "Ben ne okuyorum şu an? Ben şu an ne okuyorum?? Neyi kaçırıyorum ben bu hikayede???" diye diye sonuna geldiğim, anlamadığımı düşünüp üstüne bir de sitedeki incelemelerini okuduğum, onları da okuduktan sonra ya tekmil okuyucunun bu kitabı anlamadığını ya da bu kitapta cidden anlayacak bir şey olmadığını düşündüğüm kitaptan merhabalar cemiyet-i 1k'nın inceleme okuyan gerçek okurları... Goethe, 1749 yılında doğup, 1832'de 83 yaşındayken ölmüş bir edebiyatçı ve ressammış. Acaba kendisi de Werther gibi genç yaşta mı intihar etmiş diye merak edip bakınca edindim bu bilgiyi ama amcamızın maşallahı var. Bir de ressam olması bir miktar şaşırttı beni, çünkü bu bilgiyi okuyunca aklımda kitaba ilişkin birkaç portre kaldığını anımsadım. Bu kitabı okumak, Goethe'nin yarı karanlık odasında üstü tozlanmış tabloların arasında gezinmek gibi hissettirmişti okurken bana. Kitap oldukça romantik ve melankolik bir atmosfere sahip. Ama büyük bir aşıktan ziyade, intihar etmeyi kafasına koymuş ve bahane olarak imkansız aşk pelerinini giymiş biriyle tanıştım ben bu kitapta. Belki de 'aşığına kavuşamamak' bir intihar sebebi olmadığı ve olamayacağı içindir benim kafamda. Sahi neden intihar eder ki insanlar? Somut sebep ve bahanelerden ziyade içlerindeki hayat ışığı söndüğü için mi? Yaşam anlamsızlaştığı ve bayağılaştığı için mi? Hiç mutlu olamadıkları ya da mutlu olabildikleri halde bu mutluluk tek başına ölüme engel olamadığı için mi? Sahiden soruyorum, intihar psikolojisi nasıl bir psikoloji? Evli bir kadın olan Lotte'ye aşık olup, aşkına karşılık alamadığı ve bu şartlarda yaşamını sürdürmenin anlamsız olduğunu düşündüğü için intihara karar veriyor Werther. Etik-ahlak sorgulaması yapanları anlamıyorum bu noktada, sanki aşık olacağımız insanları biz
Edebiyat
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
gktrk
işte kuşak çatışması sanırım , kitabın yazıldığı dönemde aşırı rasyonel, kuralcı bir dönemde saf duygular bir devrim yaptı, bugün bu dönemde hep yaşadığımız ya da çevremizde gördüğümüz durum olduğundan bize tanıdık geliyor ve de dolayısıyla sıradan
Reklam
Saflık
9/10
·779 syf.··
2023 28. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2023 00:16
Budala, İdiot hatta Aptal olarak da bilinen Dostoyevski nin en kalın romanlarından biridir. Kitabı Dosto, İsviçre, İtalya ve Almanya da da yazmıştır. İlk bölümü İsviçre nin Cenevre kentinde oluşturmuştur. Almanya da devam etmiş, Floransa da da yazımını bitirmiştir. Roman için hazırlık defterleri(3 adet) Rus Hükümeti tarafından itina ile saklanmış ve 1931 de halkın ziyaretine açılmıştır. Taslak ve el yazmaları ne yazık ki günümüze kadar gelememiştir. 2003 yılında yayımlanan 10 bölüm 50 şer dakikalardan oluşan Bortko yapımı dizisini bu arada bitirdim. İncelememi de bunun arkasına yazayım dedim. Çünkü bende oturmayan bazı kısımlar vardı. Diziyi izledikten sonra çok daha iyi oturdu. Dizi bence hem oyunculuklar, hem sahne, hem de gerçeğe yakın asıl metinden kopmama açısından değerlendirecek olursak, kusursuza yakındı. Emek vererek, değer vererek Rusya Hükümetinin yapımcıya özel ricası ile yapılmış bir diziymiş. Dizinin girişinde de bu belirtiliyor. Ayrıca girişinde yine Dosto nun otururken çekilmiş bir fotoğrafı mevcut. Dizi ile bir bütün olarak bu kitap bence değerlendirilebilir. Neden derseniz. Çünkü kitapta sizde okuyunca anlayacaksınız ki, çok fazla uzun isim var, çok fazla karakter var, her ismin farklı söyleniş biçimi var, geçmişe gidip gelmeler var, kültür olarak da zaten duruma pek aşina değiliz, Generaller Prensler, varda var yani, bir şekilde yukarıda da belirttiğim gibi bazı parçalar tam oturamıyor, kalın bir kitap, tek solukla da okunamayacağından dolayı, araya giren zamanlar anında unutmalara sebep oluyor, bu nedenle diziyi kitabı daha iyi anlamak istiyorsanız kesinlikle izleyin. pişman olmayacaksınız. Kitabı Dosto 4 ana bölümden oluşturarak yazmış. O nedenle bende kısaca şekilde değinmek istiyorum konuya. Prens Mişkin öncelikle şunu belirtmem lazım ki; bende
Edebiyat
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201231,5bin okunma
gktrk
sonunu begenmedim dedim ama haksızlık etmeyeyim ;) ya da saygısızlık bu büyük esere.Son, duygusal açıdan çok zorlayıcı ancak edebi açıdan mükemmeldi. Ben klasik bir peri masalı sonu bekliyor ve istiyorken, garibin yüzü şimdi gülecek diye beklerken, Rus gerçekliğinin ve insan ruhunun karanlık derinliklerinin içine fırlatti. Keşke gerçekten "Budala" olsaydı ama o dünyanın normlarına uymayan, çok ileri bir ahlaki seviyede yaşayan biriydi. Ve maalesef, Dünya bu seviyeyi kaldıramamış.
Saflık
9/10
·779 syf.··
2023 28. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 26 Mart 2023 00:16
Budala, İdiot hatta Aptal olarak da bilinen Dostoyevski nin en kalın romanlarından biridir. Kitabı Dosto, İsviçre, İtalya ve Almanya da da yazmıştır. İlk bölümü İsviçre nin Cenevre kentinde oluşturmuştur. Almanya da devam etmiş, Floransa da da yazımını bitirmiştir. Roman için hazırlık defterleri(3 adet) Rus Hükümeti tarafından itina ile saklanmış ve 1931 de halkın ziyaretine açılmıştır. Taslak ve el yazmaları ne yazık ki günümüze kadar gelememiştir. 2003 yılında yayımlanan 10 bölüm 50 şer dakikalardan oluşan Bortko yapımı dizisini bu arada bitirdim. İncelememi de bunun arkasına yazayım dedim. Çünkü bende oturmayan bazı kısımlar vardı. Diziyi izledikten sonra çok daha iyi oturdu. Dizi bence hem oyunculuklar, hem sahne, hem de gerçeğe yakın asıl metinden kopmama açısından değerlendirecek olursak, kusursuza yakındı. Emek vererek, değer vererek Rusya Hükümetinin yapımcıya özel ricası ile yapılmış bir diziymiş. Dizinin girişinde de bu belirtiliyor. Ayrıca girişinde yine Dosto nun otururken çekilmiş bir fotoğrafı mevcut. Dizi ile bir bütün olarak bu kitap bence değerlendirilebilir. Neden derseniz. Çünkü kitapta sizde okuyunca anlayacaksınız ki, çok fazla uzun isim var, çok fazla karakter var, her ismin farklı söyleniş biçimi var, geçmişe gidip gelmeler var, kültür olarak da zaten duruma pek aşina değiliz, Generaller Prensler, varda var yani, bir şekilde yukarıda da belirttiğim gibi bazı parçalar tam oturamıyor, kalın bir kitap, tek solukla da okunamayacağından dolayı, araya giren zamanlar anında unutmalara sebep oluyor, bu nedenle diziyi kitabı daha iyi anlamak istiyorsanız kesinlikle izleyin. pişman olmayacaksınız. Kitabı Dosto 4 ana bölümden oluşturarak yazmış. O nedenle bende kısaca şekilde değinmek istiyorum konuya. Prens Mişkin öncelikle şunu belirtmem lazım ki; bende
Edebiyat
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201231,5bin okunma
gktrk
ben de sonunu beğenmedim ;) hep ikilemler , gel hitler , aman güzel birşey olsun diye beklerken ;((( ama güzel bir kitap, ama ilk başlar daha çok sardı beni , . Klasik Rus eserlerinde olduğu gibi bunda da en büyük sorun isimleri karıştırmak,