"Bir kimse arıyorsa, gözü aradığı şeyden başkasını görmez çokluk, bir türlü bulmayı beceremez, dışardan hiçbir şeyi alıp kendi içine aktaramaz, çünkü aklı fikri aradığı şeydedir hep, çünkü bir amacı vardir, çünkü bu amacın büyüsüne kapılmıştır. Aramak, bir amaciolmak demektir. Bulmaksa özgür olmak, dışa açık bulunmak, hiçbir amacı olmamak..."
Hiçbir şey öğrenilmeyeceğini öğrenmek için hayli zaman harcadım ve harcıyorum hâlâ, dostum Govinda; şimdiye kadar ögrendiğim tek şey, hiçbir şey öğrenemeyeceğim oldu.