Oldi

Oldi
Derinleşsin ben içerledikçe ruhumdaki sakarlık. #42257405
Irzımızdır çiğnenen, evladımızdır doğranan! Hey sıkılmaz ağlamazsan, bâri gülmekten utan!
Sayfa 295
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?

Oldi

, bir kitap okudu
Puan vermedi·552 syf.·
2024 13. kitabı
İsmail Kara
9.5/10 · 40 okunma
Bugün öğleden sonra Ardahan'a 35 km uzaklıkta bir tepeye kahve içmeye gittik. Ben, karım, annem ve kızım. Tenha mı tenha bir yer.. Annemler otururken bıçağımın arabada olup olmadığını kontrol ettiğim bir yer diyebilirim. Saat 16:30 sularında toplanıp gitmeye hazırlanırken. Serseri saç modelli 2 erkekle, kısacık eteğiyle genç bir kız oraya geldi. Kızın fotoğraflarını falan çekiyorlardı biz hareket ederken.. Aklıma 2 gün önceki olaylar geldi. İnsan bari şu olayların sıcağında tereddüt eder. Bu türden cinayetlere kurban giden kızların çoğu maalesef benzer cesaretlerin kurbanı oluyor.
.öçm öçç Ahsen Gülcenin evrene ilk yazılı mesajı. :D
Özel'in Risale Eleştirisinden Kürtçülük Çıkaranlara
İsmet Özel'in eleştirisini haklı (Risaleler, fotoğrafı baz alarak söylüyorum, güzel bir Türkçe ile yazılmamış.) ama daima yersiz buluyorum. Gereksiz bir eleştiriye, abartılmış tepkilerin gelmesi çok saçma. Heleki meseleyi Kürtçüleştirmek aşırı saçma. İsmet Özel, huzursuz bir adamdır. Necip Fazıl'ı Sakarya Türküsü'ne sığdırır. Fikirlerini değersiz bulur. Ama hiçbir NFK takipçisi buna bakıp kin, öfke gibi tepkilerle karşılık vermez. Ya NFK Kürt olsaydı. Tepkiler felâket olurdu. İsmet Özel, M. Akif İstiklal Marşı'nı yazmasaydı ona da hürmet etmezdi. Özelin, Abdulhamitçileri de eleştirdiğini ifade edeyim. İsmet Özel, Gazalî gibi bir alim de kendine sorulduğunda kılavuzum İmam Ebu Hanife der. Yani bunu tereddütsüz söyleyen bir insan. Gazali Kürt olsaydı ırkçılık yapıyor denecekti. Mustafa Kemal paşa gibi bir kesimin Allah yerine koyduğu adamın devrimlerini vs eleştirince bile bu denli tepki çekmemiş. Yani burada aşırı tepkinin sebebi Said Nursi'nin eserlerine verilen Kıymetten ziyade patolojik vaka olarak Kürtlüktür. Yıllardır Türkçe'nin, Türklüğün eleştirmekten cılkını çıkaran İsmet Özele, kafatasçılar bile bu kadar tepki göstermez iken Kürtlük ve Kürtçe hakkında yaptığı bir eleştiriyi temcit pilavı gibi sürekli piyasaya sürüp İsmet Özel lanetleyen bir takım Kürtlerdir. Üç kıtada konuşulmuş Osmanlıca için böyle bir dil yok dediği zaman aldığı tepkiye, bir kavim diline Kürtçe değil o Kurmançi dediği zaman aldığı tepki rahmet okutur. İsmet Özel'in Sait Nursi konusundaki en büyük hatası bana göre gelen yoğun tepkiler üzerine eleştirisini yüzeysellikten derinliğe indirecek açıklama yapmamış olmasıdır. İsmet Özel böyle bir açıklamayı belki hayatında bir kere yapmıştır o da Sivas semalarında Sırp tayyareleri uçacak mı yazısı üzerine bir röportajda sorulan soruya
Gönderi kullanım dışı