Puan vermedi·288 syf.··
2026 49. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 22:19
Kusursuz Çocuk, okurken bana Adolescence'ı hatırlattı. Konular birebir aynı olmasa da akran zorbalığı, ergen psikolojisi ve ebeveynlerin çocuklarını gerçekten tanıyıp tanıyamayacağı üzerine kurduğu atmosfer bakımından benzer bir duygu bıraktı. Bir anne ve babanın bebeklikten çocukluğa, çocukluktan gençliğe uzanan yolculukta aslında bir çocuk değil, bir birey yetiştirmeye çalışmasının sancısını anlatıyor. Roman, mutfakta yumurta pişirilen sıradan bir sabahla başlıyor; yine benzer bir sahneyle sona yaklaşırken, aradan yalnızca bir yıl geçmiş olmasına rağmen okurun zihninde sanki on yıl yaşanmış hissi bırakıyor. Psikolojik gerilim türünün gereği olan ters köşeler yerli yerinde kullanılmış. Ancak romanı sürükleyen yalnızca sürprizleri değil; her sayfada biraz daha büyüyen merak duygusu. Sayfalar ilerledikçe olay örgüsü güçleniyor ve tempo sürekli yükseliyor. Bana göre tek zayıf halka Jason karakteriydi; hikâyenin içinde yer almasına rağmen etkisi çoğu zaman pasif ve silik kaldı. Bir insanın en iyi tanıdığını sandığı kişi gerçekten kimdir? Keyifli okumalar...
Duygu ve Düşünce
Kusursuz ÇocukFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 2026850 okunma
Puan vermedi·
Kapitalizmin və ölkədəki monopoliyanın ucbatından bərbad bir pdf oxudum. Türk dilində bildiklərim də yadımdan çıxdı. Mənasız şəxsi inkişaf kitablarını çap etdirmək əvəzində normal romanları tərcümə edib keyfiyyətli şəkildə çap etsələr pula tüpürüb ala bilərik. Belə lazımsız pdf'ə də məruz qalmarıq. Nəysə şikayətimdən keçim kitaba. Ursula xanımın qələminə tanış deyildim. Gender-critical Rowling bacıya ara vermək və Ursuladan nəyi necə kopyaladığını öyrənmək üçün başladım. Davam edəcəm(keyfiyyətli pdf tapsam). Daha çox müqayisə edəcəm rəyimdə. Rowlingin əsərlərinin fəlsəfəsi daha az və səthi idi. Macəra və axıcılıq isə kitaba kilidlənmək üçün kifayət edirdi. Ursulada isə biraz fərqlidir. Mütləq şər və ya xeyir yoxdur əsərində. Sehrbazlıq məktəbi, sehrlər demək olar eyni işlənib. Rowling bacı burdan ilham aldığını etiraf etməlidi. Ən azından George Martin qədər olmalısan bacişka ^-^ Nəysə, Yerdəniz Sehrbazı kitabında mütləq şər və xeyir əvəzinə insanın öz daxili, kini, kibri və eqosunun nələr yarada biləcəyi göstərilir. Ged'ə qıcıq oldum. Özünü sübut etsin deyə əməlli zibilə salıb. Əslində o kölgə bir canavar deyil elə Gedin daxili dünyası idi. Gizli nifrəti(ya da açıq) Həqiqi adlar fəlsəfəsini də sevdim. Nəyinsə gerçək adını bilməklə ona sahib olmurdular, mahiyyətini anlamaq kifayət edirdi. Bu arada Ursulanın dünyasını daha çox sevdim axıcı olmasa da. Qaranlıq və dərin idi. Poetik dili isə sıradan macəra romanından fərqləndirirdi . Sehrin güc və qürur mənbəyi yox, tarazlığı qorumaq üçün bir vasitə olduğu göstərilirdi. Bir şeyi yaxşısı ilə pisi ilə qəbul etmək lazımdır. Həmçinin insanları da)
Yerdeniz BüyücüsüUrsula K. Le Guin · Metis Yayınları · 20249,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Team Ryannnnnn
9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2026 19. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 20:01
Biraz uzun sürdü okumam ama kitapla alakalı değil benim zaman sıkıntımdan kaynaklı. Ay neyse boşverin sanırım hayatımda okuduğum ikinci ya da üçüncü romantik/aşk her neyse kitabı olabilir. Normalde hiç sevmem yani ilgimi çekmez hadi dedim değişiklik olsun hem adı da kitapevli üç beş kitap tavsiyesi çıkar en kötü. Amaaaaa hiç öyle olmadı gerçekten sonsuz tavsiye edeceğim aşırı keyifli fakat fazlasıyla smut içerik var onu da belirteyim beni çok rahatsız etmedi ama yazarımız araya cinsellikte sıkıştırmak istemiş demek ki. Konu inanılmaz klişe ama karakterler şahane gerçi kızımız Josie pek sevimli bir karakter olmasa da sonunda yaptığı şeylerden kaynaklı biraz sevdim diyebilirim. Ryannnnnnn şu an emoji olarak kalp gözler koyduğumu hayal edin, böyle bir erkek modeli varsa türünün nadir örneklerindendir herhalde:D yani üzümlü kek işte ya da koala yavrusu ya da sonsuzluğa kadar uzar. Unique bir erkek işte shahaha al pamuklara sar AHAHAHA daha uzatmıyorum ve iyi ki okudum diyorum gerçekten çok keyifli bir okumaydı. 9/10 verdim 1 puanı klişe davranışlardan ve diyaloglardan kırdım ihihihi . Herkese keyifli okumalar diliyorum. Sevgiler.
Kitabevi SavaşlarıAli Brady · Nox Yayınları · 202636 okunma
9/10
·288 syf.··
2026 19. kitabı
Selamlar Dostlarım! Bugün sizlere bahsedeceğim kitap, Kaos Oyunları serisinin ilk kitabı olan Kelebek Etkisi. Yazarımız Günay Gafur, daha önce birçok kitap yazmış ve polisiye roman olan "Baba" ile Kristal Kelepçe Yılın Polisiye Romanı Ödülü'nü almış başarılı bir yazardır. Bu sefer ise polisiye bir kitap olmasa da gizemleri çözdüğümüz bu kitap yazarın ilk çocuk kitabıdır. Bu kitapta, altı meraklı çocuğun bilimi, cesareti ve arkadaşlığı kullanarak gizemleri bulup çözmesini okuyoruz. Kendilerine verdikleri takma isimlerle kurdukları İsimsiz Hayaletler Kulübü, çevrelerinde gizemli buldukları olayları araştırıyor ve çözüyor. İlk çözmeye çalıştıkları gizem ise Kemikli Tepe adı verilen yerdir. Burada buldukları bir defter sayesinde yeni bir gizemin peşine düşüyorlar. Kitabın ilk sayfalarında, bu gizemi çözmeye çalışırken mahsur kaldıkları yerde yazdıkları notlar aracılığıyla oraya nasıl geldiklerini, kendilerini kimin mahsur bıraktığını ve buradan nasıl kurtulacaklarını öğrenmeye başlıyoruz. Kitabın olayları altı farklı çocuğun gözünden anlatması bence oldukça güzel olmuş. Bunun dışında çocuklar için akıcı, sürükleyici ve merak uyandıran bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Ben okudum ve beğendim. Umarım siz de okur ve beğenirsiniz.️
Kelebek EtkisiGünay Gafur · Günışığı Kitaplığı · 20262 okunma
SİNİR KRİZİ FİNALİNE HEPİNİZ HOŞ GELDİNİZ! | 4/10
3/10
·608 syf.··
2026 105. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Haziran 2026 02:18
Medusa'nın Ölü Kumları 4 Maral Atmaca Büşra ​"Şükürler olsun, bitti!" diyerek derin bir nefes almak isterdik ama içimizdeki sinir harbi henüz yatışmadı. Sena ile birlikte ilk kitaptan beri karakterlerin olgunlaşmasını bekledik, araya sıkıştırılan gereksiz uzatmalara katlandık, "ikinci kitap ilkinden beter çıktı" dedik, üçüncü kitapta sırf Itır'ın hatrına biraz umutlandık..Meğer sorun tek bir kitap değil, serinin ta kendisiymiş. Hayatım boyunca yüzlerce karakter okudum ama bu kadar itici, kibirli, narsist ve tahammül sınırlarımı zorlayan bir karakterle çok nadir karşılaştım. Güçlü kadın karakter yazmak istemişsiniz ama ortaya çıkan şey güçlü değil; sürekli kendini öven, herkesi aşağılayan, karşısındakini insan yerine koymayan yürüyen bir ego olmuş. Karakter değil, yazarın dokunulmazlık zırhı resmen. Herkes aptal, bir Elzem akıllı. Herkes güçsüz, bir Elzem güçlü. Herkes hata yapıyor, bir Elzem kusursuz. Yeter ya! Ve en sinir olduğum şey şu: Kitap sürekli bana Elzem'e hayran olmam gerektiğini söylüyor. Hayır. Hayran olmadım. Aksine okudukça karakterden daha fazla nefret ettim. Bir noktadan sonra Elzem'in konuştuğu her sahnede göz devirmeye başladım. Baş ağrısı yaptı resmen. Değişmeyen Kibir, Bitmeyen İşkence: Yazar dört kitap boyunca bize "güçlü kadın" okutuyorum adı altında, hayatımızda görebileceğimiz en egoist, en narsist ve en tahammül edilemez karakter olan Elzem’i dikte etmekten bıkmadı. Dört kitap boyunca karanlık fantastik sat, ölüm sat, travma sat, savaş sat... Son sayfalarda ise sanki romantik komedi finali yazıyormuş gibi herkesi evlendir, çocuk sahibi yap, mutlu sona bağla. Bunca kitaplık kaosa, çekilen onca çileye ve sinir krizlerine böyle vizyonsuz, klişe bir evlilik cümbüşüyle son verilmesi resmen okurun sabrını sınıyor. Bu seri benim için tam anlamıyla
1000Kitap
Medusa'nın Ölü Kumları 4Maral Atmaca · Ephesus Yayınları · 2025847 okunma
1/10
Herkese merhabalar, Bu kitap hakkında bazı yorumlarım olacak ya da yazarı hakkında mi desem bilemedim. Çok kıymet verdiğim bir arkadaşım bu kitaba bir inceleme yazısı yazmış. Kendisinin bilgisine güvenirim. Begenmediyse orada bir şeyler sıkıntılı demektir. Fakat yazarından aldığımız geri dönüş epey kaba ve bir ogretmene yakışmayacak tarzda. Kendisine öncelikle eleştiriye açık bir insan olmasını tavsiye edeceğim zira her olumsuz eleştiri “saldırıya” geçmeyi gerektirecek durumda degildir. Bir şeylere halka mal edeceksek, halka bir ürün sunacaksak buna pek ala olumlu veya olumsuz eleştiriler geleceğini önceden tahmin etmek pek de zor olmasa gerek. Taze mezun bir öğretmen ve hali hazırda bir psikoloji öğrencisi olarak herkese kalbi kadar güzel bir hayat diliyorum. İyi günler.
Çocuklardan Büyüklere MektuplarMuhammed Dönmez · Yargı Yayınevi · 20263 okunma