Krankheit ist wohl der letzte Grund
Des ganzen Schöpferdrangs gewesen;
Erschaffend konnte ich genesen,
Erschaffend wurde ich gesund.
Tanrının şunu dediği hayal edilir: "Hastalık şüphesiz ki tüm yaratılış dürtüsünün asıl gayesiydi. Yaratarak, iyileşebildim; yaratarak, sağlığa kavuştum."
Güçlü bir egoizm, hasta düşmeye karşı bir koruyucudur ama son çare olarak, hasta olmamak için sevmeye başlamalıyız ve eğer, hayal kırıklığı sonucu, sevemiyorsak hasta olmaya mahkûmuz.
İnsan hep kendisini yürekli sanır. İçine bir korku düşünce bunu olağan saymaz. Kahrından ölür, delirir. Neden korkuyorum diye aklını oynatır. Korku insanoğlunun yüreğine işlemiştir,bunu bilmez. İnsanoğlu salt korkudur, bunu bilmez. Bilmez de kendine yediremez korkuyu...