Kader yolun tamamını değil,sadece yol ayrımlarını verir. Güzergah bellidir,ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir. Öyleyse ne hayatının hakimisin ne de hayat karşısında çaresizsin...
İnsanın gemisi bu sulara sürüklenmişse, iyi! Çok iyi! Şimdi dişlerimizi sıkabildiğimiz kadar sıkalım bakalım! Gözlerimizi dört açalım ve ellerimizle dümene sıkı sıkı yapışalım! Gemimizle dosdoğru, ahlakın üzerine gidiyoruz, onu ezip geçiyoruz ve belki de bu şekilde oraya doğru yolculuğa çıkmaya cüret etmekle bizim kendi ahlakımızdan geriye kalanları da ortadan kaldırmış oluyoruz.