Birbirini ezme derdinde ve bunun için güç arayışında olanlar her zaman daha büyük güce sahip olanlar tarafından ezileceklerini düşünmüyorlar mı?İnsanca yaşamanın yolunu tutmak, “nasıl daha iyi olabiliriz” in hayalini kurmak varken bir çok insanın beslediği öfke, nefret ve gösterdiği saldırgan tutum aslında karanlığın ta kendisi yani bundan daha dip bir karanlık mümkün mü? İçindeki bunca karanlığa karşın aydınlığı kim ya da ne sağlayabilir insanın kendinden başka. İçindeki karanlığı görmeyen ya da umursamayan, kendi içindeki tercihlerinin farkında dahi olmayan, yalnızca karanlığını besleyen insanların dışarıya karanlıklarından başka verebilecekleri ne olabilir. Benim insana dair umudumu zedeleyen şey tam olarak bu körlüktür.. ~~~Fatma Mertoğlu