Elbette doğal sistemin, mevcut ahlaki tavrın insanı öncelediği tartışma götürmez fakat bilinçaltından süzülen tüm bu fikir, söylem ve uygulamaların problemli yanı, ortada bir zaruret yokken, anlamsız kıyaslarla ve gereksiz kaygılarla hayvanları damgalayarak ötekileştirmeyi, böylece öldürmeyi meşrulaştırmasıydı.