Özlem Salt

Özlem Salt
@ozlemsalt
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Fethiye
Ankara
146 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
“Sevgili Çocuk, Annen, baban, öğretmenin, herkes ama herkes hata yapabilir. Kimi zaman, bu hatayı sana karşı yapabilir, seni yanlış yönlendirebilirler. Sana gösterdikleri yol, doğru yol olmayabilir; ama bu, içlerindeki o sese uymadıkları içindir. Biri sana içindeki sesle uyumlu olmayan bir şey söylediğinde hep bunu hatırla. İçindeki sesin bir türlü kabul edemediği bir şey, doğru olamaz.”
Sayfa 67 - İthaki·Kitabı okudu
Psikoloji
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·72 syf.··
2021 31. kitabı
“Ben çocuğum. Kendimle ilgili bilmediklerim, bildiklerimden fazla. Her insanın kendisiyle ilgili bilmedikleri, bildiklerinden fazladır ve bu bilinmeyenler, kaç yaşında olursak olalım, içimizdeki çocukla ilgilidir. İçimdeki çocuğu dinlemeyi öğrenirsem, içimdeki çocuk konuşabilir. İçimdeki çocuk, ben onu ne kadar iyi dinlersem o kadar iyi konuşur, kendisini o kadar iyi ifade eder. İçimdeki çocuk konuşursa, kendimle ilgili bilmediğim şeyleri öğrenebilir, keşfedebilirim. “ Nihan Kaya, İyi Aile ve İyi Toplum Yoktur serisinin üçüncü kitabı Bütün Çocuklar İyidir’de tam da bu dil, üslupla seslenir okuruna. Çok sık tekrar ettiği Hallacı Mansur’un sözünü yeniden yeniden anlatabilmek için uğraşır: “Cehennem acı çektiğimiz yer değildir Cehennem, acı çektiğimizi hiç kimsenin bilmediği yerdir.” Nihan Kaya acısını kimseye duyuramayan, acının tarifini yapamayan çocuğun tarafında, onun sesini duymamız için anlatır her şeyi. Kitabını da çocuklara ve yetişkinlerin içindeki çocuklara ithaf eder. Haklarımızı hep aklımızın bir köşesinde tutalım ve sık sık yeniden hatırlayalım diye ekler. Bu kitap öyle bir tattaki hem çocuğunuz ve kendiniz aynı merak ve sevgiyle tekrar tekrar okuyabilirsiniz. Kısacık ve bir çırpıda okunacak psikoloji kitabının dilini böylesi sade yapan şey anlatmak istediklerini örnek olaylara dayandırması. Bize bunca zaman söylenmiş, doğru kabul edilmiş ve fakat üzerinde düşünülmemiş o kadar şey var ki ve olaylara o kadar yetişkin gözüyle bakmışız ki şimdi, Nihan Kaya’nın cümleleri iddialı ve sarsıcı geliyor herkese. Belki ileride onun cümlelerini aşan insanlar çıkar ve bizim doğrularımız da değişir yazarın kitabına başka türden bir eleştiriyle yaklaşırız. O zamana kadar, söylediği her cümle üzerinde kafa yormak gerek. Çünkü içimizdeki çocuğu iyileştirmeden sağlıklı bir
Bütün Çocuklar İyidirNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20194,267 okunma

Özlem Salt

, bir kitap okudu
Puan vermedi·72 syf.··
2021 31. kitabı
Nihan Kaya
8.1/10 · 4.267 okunma
“Belki de dil, olmakla yapmak arasındaki hayatiyettir.”
Sayfa 277 - Alef·Kitabı okudu
Edebiyat
“Daima mutsuz olduğumuz doğru değil, diye yazmış o kâğıda.”
Sayfa 258 - Alef·Kitabı okudu
Edebiyat