"İç çekerek anlatacağım bunu yıllar sonra"
Puan vermedi·144 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 08 Mart 2026 00:41
Adam Phillips'i severim, onun dağınık fikirlerini de. Çok tanıdıktır benim için çünkü. Bu kitap öncesinde okuduğum üç kitabıyla birlikte bu kitap da istediğim tatmin duygusunu yeterli ölçüde verdi. İnsanın okuduğu kitaplardan, kendisi için "yol gösterici" olduğuna kanaat getirdiklerini bulabilmesi bence çok büyük bir şanstır. Sanırım pek nadir şanslı bir insan olarak bu konuda bütün haklarımı kullanıyorum. Benim ilk yol göstericim Platon'un Devlet kitabı olmuştu. İkincisi, Friedrich Nietzsche'nin İyinin ve Kötünün Ötesinde kitabı, üçüncüsü (bu çoğul tabii ki) Simone de Beauvoir'ın İkinci Cins serisi olmuştur. Nihayet uzun bir aradan sonra dördüncüsünü de bulmuş oldum. Böyle iyi kitapları tekrar tekrar okuyup kaçırdığım detayları fark ederken aslında kendimi sevdiğimi daha çok hissediyorum. Bu yüzden sevinçliyim ve sevincimin nedenini de açıklamak istedim. Phillips bu kitabında evrensel lanetimiz olan modern dünyanın bizi soktuğu ve hapsettiği derin girdapta o daha iyi birisi olma arayışı, adeta yeni bir kimlik yaratma psikolojisi ile kişinin yaşamı içerisinde kaçınılmazı olan kendi değişiminin paradoksal etkileri arasındaki kritik ayrımları dağınık anlatımıyla ifade ediyor. Kitabın en kilit noktası da, yani "beni okumalısın" dediği nokta: İhtiyacınızdan fazla özeleştiri soruları barındırması. Okura düşünce durakları vermiş, durup düşünürken, soruları cevaplamaya çalışırken klasik okur psikolojisinin ilk tepkisi olarak hak verebileceğin noktalara odaklanmaya çalıştıkça, en azından ben öyle yapıyorum arkadaşlar yargılamayın, zihnimin gerisinde zamanın tersine akışı ve tersine değerlendirmeler silsilesi yaşanıyor. Kendini eleştirmek mi? Evet, buyrun benim! Gerçi kendinden çok, bireyin evrensel değişim isteklerinin bir eleştirisi. Bu kitapta değişim sadece kişisel bir
Edebiyat
Değişmeyi İstemek ÜzerineAdam Phillips · Ayrıntı Yayınları · 2023256 okunma
Haydi başlayalım
9/10
·240 syf.··
2025 11. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Nisan 2025 22:45
İnsanı harekete geçiren bir kitap. Evet basit bir dil ile yazılmış ancak her kesimden insana ulaşabilmesi açısından mantıklı buluyorum. Verilen örnek başarı hikayeleri, insanı bu bireylerin monografilerini okumaya teşvik edici. Içebakış özedönüş için okunması gereken bir kitap. Okurken öz eleştiri yapmadan geçemiyorsunuz. Öğrenilmiş çaresizlik kaderimiz olmasın ve kendimizi gerçekleştirmek için işe koyulalım. Hiç bir şey için geç değildir
Her Şey Seninle BaşlarMümin Sekman · Alfa Yayıncılık · 202316,7bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·328 syf.··
2022 25. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2022 15:25
İstif Çağı - James Wallman Amerikan iç savaşı akabinde Amerika'da üretim fazlalığının oluşması üzerine, tüketim kültürü için reklam ve dayanıksız eşyalar üretilmeye başlanıyor. Çünkü üretim sekteye uğrarsa, refah ve gelişme ortadan kalkacaktır. Yokluk yıllarının getirdiği bir hırsla eşya sahibi olmak ilk zamanlar mutluluk getirmiştir. Peki ya sonra? İşte zamanla eşyada boğulma yaşanmış ve halen de yaşıyoruz. Eşyayı azaltmaya çalışan minimalistler dahi kaliteli ve çok işlevli eşyalara yönelerek yine de bu tüketim ağının dışına çıkmıyor. Ben bu kitaptan bunları anladım. Deneyimciler yani gezen, eğlenen vs. İnsanlar dahi bu sistemden gerçekten çıkabilirler mi? Deneyimlerini sosyal medyada paylaşan, sürekli o şuraya gitti, bu buraya gitti, ben gidemedim mantığıyla anı yaşamadıkları sürece bence bu sistemden çıkamazlar, çıkamıyoruz da. Ama yine de minimal yaşamak ve deneyim kazanmak, eşyada daha az boğulma sağlıyor. Bu kitapta kitap sahibi olmanın materyalist, onu okumanın ise deneyimcilik olduğunu anladım. Ayrıca sahip olmak için yanıp tutuştuğumuz bir şeye sahip olunca zamanla ilgi azalması ise hedonik adaptasyon olarak kavramlaştırılmış. Sade yaşam, materyalizm ve anı yaşamak konuları ilginizi çekiyorsa bu kitabı kesinlikle okuyunuz. #istifçağı #doğannovus #jameswallman #minimalizm #sadeyaşam #minimalist #materyalizm #eşyadaboğulma #hedonikadaptasyon #kitapokumak #okudumokuyun #anıyaşa #deneyim #okumaaşkı #reklamcılık #özedönüş #dijitalgöçebe #senemkaragözoğlu #aytaçözgören
İstif ÇağıJames Wallman · Doğan Novus Yayınları · 2018219 okunma
Martı Tahlili
10/10
·96 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 31 Ekim 2021 00:00
Kitap kulübümüzün açılış kitabı olan bu eser,yaklaşık 52 arkadaşımızın yorumlarıyla farklı yönlerden ele aldığımız herbirinde farklı bir anlam taşıyan bir eser olmuştur.Tüm yorumları buraya sığdırmak mümkün olmasa da kitabın ana fikirleri Cesaret,Farkındalık,Özedönüş şeklinde olmuştur.
Kişisel Gelişim
Martı Jonathan LivingstonRichard Bach · Epsilon Yayınları · 201680,2bin okunma