Kuşkusuz, dünya edebiyatı, bütün entelektüellerin var olmak için bağlı oldukları liberal değerlerin -farklılıkları hoş görmek, karşılıklı anlayış ve özgürce fikir alışverişi gibi değerlerin- mükemmel bir tezahürüdür.
Tabiatın bize her taraftan "Ne diye ayrıldın, sefil ıstırapların oyuncağı oldun, gel, bana dön, terkibime karış, her şeyi unutur, eşyanın rahat ve mesut uykusunu uyursun" dediği saatti.