Pelin S.

Pelin S.
@pelinius
Roman okumak şahsi terapi yöntemlerimden biridir. Tarih, mitoloji, polisiye, gizem ve gerilim türlerini okumayı tercih ederim. İçinde bunları barından fantastik kitapları da severim. Kitap alırken çok açgözlüyümdür. Ve de şiirler bana göre değil.
Gerçi kadın kısmı süslenmeli ama süsten evvel kendisinde de bir varlık olmalı da süsü onun üzerine ilave etmeli. Yoksa maymun gibi surata düzgünü (fondöten) sıvacı takozuyla badana eder gibi sürseler bir akçe etmez.
Sayfa 26·Kitabı okudu
Pelin S.
İnsan hayret ediyor...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·256 syf.··
2017 27. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2017 01:43
Bilim kurgu klasiklerini tamamlamayı hedef edinen biri olarak yolculuğuma ilk bu kitapla başladım. Vallahi ne yalan söyleyeyim setteki kitapların üslubundan ve akıcılığından biraz endişe etmiştim ama bu kitap inanılmaz akıcıydı. Resmen elimden bırakamadım. Bırakmak zorunda kaldığımda da dakikaları saydım tekrar okumak için... Kitabı bitirdiğimde düşündüğüm tek şey "ben ne kadar muhteşem bir şey okudum ya" cümlesiydi. İnanılmaz kafa açan, imkansızı düşleterek insanlığa dair bir çok konuyu sorgulamanızı sağlayan ama bunu yaparken asla hikayeden kopmadığınız efsane bir kitap olmuş. Bayıldım. Arka kapaktaki "Hiçbir ütopya, toplumun bütün bireylerine sonsuza dek tatmin sağlayamaz" cümlesinin ne kadar şahane ve doğru olduğunu anladım. Kafamda oturmayan ve kabullenemediğim tek nokta ise insanlığın nasıl bu kadar kolay Hükümdarların hakimiyetini kabul ettiğiydi. Kendini öldürmeye ve bazen de feda etmeye bu kadar meyilli olan insan ırkının, böylesine çabasız bir teslimiyet doğasına aykırıydı bence. Tekrar tekrar aklıma takılan, olasılık dahilinde düşünmekte zorlandığım kısım bu oldu. Bunun dışında bayağı beğendim. Bilim kurgu klasiklerinden okuduğum ilk kitap oldu. Efsane bir başlangıç yaptım bence. :D
Edebiyat
Çocukluğun SonuArthur C. Clarke · İthaki Yayınları · 20214,383 okunma
Gökhan isimli okura yanıt verildi
Pelin S.
Anladım, çok teşekkür ederim. Dune'a ilk fırsatta başlayayım o halde :))
9/10
·256 syf.··
2017 27. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2017 01:43
Bilim kurgu klasiklerini tamamlamayı hedef edinen biri olarak yolculuğuma ilk bu kitapla başladım. Vallahi ne yalan söyleyeyim setteki kitapların üslubundan ve akıcılığından biraz endişe etmiştim ama bu kitap inanılmaz akıcıydı. Resmen elimden bırakamadım. Bırakmak zorunda kaldığımda da dakikaları saydım tekrar okumak için... Kitabı bitirdiğimde düşündüğüm tek şey "ben ne kadar muhteşem bir şey okudum ya" cümlesiydi. İnanılmaz kafa açan, imkansızı düşleterek insanlığa dair bir çok konuyu sorgulamanızı sağlayan ama bunu yaparken asla hikayeden kopmadığınız efsane bir kitap olmuş. Bayıldım. Arka kapaktaki "Hiçbir ütopya, toplumun bütün bireylerine sonsuza dek tatmin sağlayamaz" cümlesinin ne kadar şahane ve doğru olduğunu anladım. Kafamda oturmayan ve kabullenemediğim tek nokta ise insanlığın nasıl bu kadar kolay Hükümdarların hakimiyetini kabul ettiğiydi. Kendini öldürmeye ve bazen de feda etmeye bu kadar meyilli olan insan ırkının, böylesine çabasız bir teslimiyet doğasına aykırıydı bence. Tekrar tekrar aklıma takılan, olasılık dahilinde düşünmekte zorlandığım kısım bu oldu. Bunun dışında bayağı beğendim. Bilim kurgu klasiklerinden okuduğum ilk kitap oldu. Efsane bir başlangıç yaptım bence. :D
Edebiyat
Çocukluğun SonuArthur C. Clarke · İthaki Yayınları · 20214,383 okunma
Gökhan isimli okura yanıt verildi
Pelin S.
Teşekkür ederim. Aslında bu kitapla başlamış olmamın sebebi bir kitap kulübü ve bende bununla başladığıma çok mutluyum. Muhtemelen okumaya kulüpte seçilen kitaplarla devam edeceğim ama en kısa zamanda umarım Maymunlar Cehennemini seçerler. Bilemiyorum diğer kitaplarda bu hazzı bulamasam bile devam etme azmimi canlı tutacaktır. :) Şu an Dune serisine başlasam mı diye düşünüyorum ama karar veremedim. Serinin ilk kitabı ve başlayasım var ama biraz kalın, o yüzden kararsızım. Siz okumuş muydunuz?
Puan vermedi·621 syf.··
2016 48. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 04 Kasım 2016 15:54
Bence bu destan sakin kafa ve ağır ağır okunmalı. Çok fazla isim var. Okurken dönem dönem karıştırdığım oldu. Bu Zeus'un oğlumuydu yok yok onun çok sevdiği ölümlüydü, sık sık sayfa tekrarı yaparak okumak zorunda kalabilirsiniz.Tanrılar, yarı tanrılar, ölümlüler... Savaş, acı, gözyaşı. Ağlayan analar ve eşler. Tanrıça da olsa bir annenin evlat acısının tarifsizliği.
İlyadaHomeros · Türkiye İş Bankası Yayınları · 20229,6bin okunma
Pelin S.
Kafa karışıklığınızın giderilmesi için Roza Agizza'nın Antik Yunan'da Mitoloji kitabını öneririm. Ya da Azra Erhat'ın Mitoloji Sözlüğü'ne bakabilirsiniz.