Siz de kitaplarla arkadaş olur musunuz?
Yolunuza yoldaş kılar mısınız onları?
Oturup da şöyle iki lâfın kıymetine kıymet katar mısınız?
Sesinize değilse de sözünüzle hasbihal eder misiniz?
Konuşur musunuz onlarla, satır aralarında?
Bazen bir cümleye, bazen bi kelimeye atıf yapar da o an içinizden geçenleri, sayfanın kenarına iliştiriverir misiniz?
Bazen soru sorar, bazen soruları cevaplar mısınız?
Bazen sinenizdeki kuyuya ziya bulur musunuz paragraflarda?
Bazen de sığ yahut derin mi derin kuyularda bulur musunuz kendinizi?
Okumak sarar mı hakikatiyle gönlünüzü,
Kelimelerin şefkati okşar mı başınızı
Hem...
Bazen de kiaplığınız, sırtınızı yasladığınız dağ olur mu?
Kimi zaman içinize sinmeyen bi eserle kar yağsa da o dağlara
Bahar gelir mi kitaplarla dünyanıza?
Okumak...
Okumaya elhamdülillah...
Okutana elhamdülillah...
...der misiniz siz de?