Dünyayı tek ve çift rakamlar ilkesine göre sınıflandırdıkları bir tür tablo çizmişlerdir. Buna göre, 1 rakamı tek ve çift rakamlar dizisini meydana getiren asli rakamdır. Tek sayı sınırlı olandır, çift sayı ise sınırsız (çünkü sonsuza bölünebilir). Bu arada, asıl Yunan yorumuna göre sınırlı olan daha mükemmel olandır ve bu düalizme evrendeki karşıtlar denk gelir: Tekil ve çoğul, sağ ve sol, erkek ve dişi, aydınlık ve karanlık, iyi ve kötü, vs. Dahası, "nokta" birliğin ilkesidir; "çizgi" (iki nokta tarafından belirlendiği için) ikililiğin; "yüzey" üçlülüğün; "vücut" ise dörtlülüğün ilkesidir: 1, 2, 3 ve 4'ün bütün cisimler dünyasını oluşturmasının yanı sıra rakamlar dünyası da bu sayılardan ibarettir, çünkü 1 +2+3+4= 10 ve diğer sayıların tamamı, bu ilk dizinin yalnızca birer tekrarıdır.
Müziğin sıradan bilginin ötesinde yatan gizli bir dünyaya açılan pencere olduğu inancı Hıristiyanlık öncesinin eski uygarlıklarında da yaygındı. Batıda bu inancın kökeni İsa’dan 5 yüzyıl önce yaşamış Yunan filozofu Pythagoras’ın, gamı oluşturan notaların basit tam sayılar arasındaki uyuma denk düştüğü düşüncesine dayanır. (gerginlikleri aynı iki telden uzunluğu diğerinin yarısı kadar olan, bir oktav daha yüksek nota üretir, uzunluğu üçte ikisi olan tam beş daha yüksek nota üretir vb. ) Pythagoras ve ardılları, tüm evrenin aynı matematik ilkeleri üzerine kurulduğunu ve duyduğumuz müziğin dünya, güneş ve yıldızları bir arada tutan uyumu görünmeyen, ama hep var olan “küreler müziği”nin duyulabilir biçimi olduğunu düşünüyorlardı. Çin’de yüzyıllar boyunca devam hüküm süren benzer bir inanç doğrultusunda bir dizi deprem ya da başka doğal felaketlerin, dünyevî müzikle kozmik eş değeri arasındaki bir uyumsuzluktan kaynaklanmış olma ihtimaline karşı bazen gamın çeşitli notalarının akortları incelenirdi
Sessizim, siz 1000Kitap okurlarını esinler.
Her şey aslına ve ahdine uyarak düşünmeyle başladı. İnsan hem yaratılmışların en güçsüzü ve hem de yaratılmışların en güçlüsüdür. İlk yaratılmış olarak kabul edilen Hz. Âdem düşüncesizliğinden mi atıldı cennet adı verilen bahçeden? Karşısında zekâyı iyi kullanan bir kötü vardı, ismi Arif olan. Hz. Âdem’i
"Pythagoras sayıları her şeyin özü ve ilkesi olarak görür, onlara gerçek ve müstakil bir varlık atfederdi. Bu nedenle, ona göre, sayılar evreni oluşturan unsurlardı."