Hayat, kadınlara acımasız davranıyor Karen, artık bunu anla. Sadece hayat değil, erkekler de acımasız davranır. Bulunduğun şehrin altmış kilometre uzağında Çatalhöyük diye bir yer var. Konya'ya ikinci gelişimde babanla gitmiştik. On bin yıllık bir yerleşim birimi. Belki de yeryüzünde insanların yerleşik yaşamaya başladığı ilk yer. İşte o Çatal höyük'te on bin yıl önce tanrılar kadındı. Ana tanrıçalar hükredi yordu dünyaya Ama sonra ne oldu? Erkekler dünyayı ele geçirdi. Tabii tanrıların cinsiyeti de değişmeye başladı. Babillilerin Mar duk'u, Yunanlıların Zeus'u, Ibrahim'in tanrısı, Isa Mesih'in babası, Muhammed Peygamber'in Allah'ı, hepsi erkek oldu. Oysa daha önce Sümerler'de Inanna, Babil'de İştar, Mısır'da Isis, Hititler de Hepat vardı. Insanların yazgılarını belirleyen bu tanrıçalardı, onlar be reketin, servetin, mutluluğun, doğurganlığın, gizemin yani yaşamın simgeleriydi. Son on bin yılda erkekler bunları aldılar elimizden, ama hâlâ alamayacakları bir yeteneğimiz var; doğurganlık. Bir in sanı dünyaya getirmek ayrıcalığı.