Rabia

Rabia
@rabiacck
~Roman ~Çizgiroman ~Kişisel Gelişim
Kargalar Meclisi SPOİLERLI YORUM
10/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2023 26. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2023 02:45
Kargalar Meclisi uzun zamandır elimde olan bir kitaptı. Yazarın Leigh Bardugo bütün kitaplarını birlikte alıp, okumaya gölge ve kemik Gölge ve Kemik serisiyle başlamıştım fakat benim için büyük bir hayal kırıklığı olmuştu. İkinci kitaptan sonra okumayı bırakıp yazarın bütün kitaplarına karşı bir ön yargım oluşmuştu fakat son zamanlarda gölge ve kemik dizisinin ikinci sezonunun çıkmasıyla editlerde gördüğüm kadarıyla kargalara bayıldım ve yazara ikinci bir şans vermeye karar verdim. İyi ki de vermişim kitap tek kelimeyle MÜKEMMELDİ. Okurken sıkça bu iki seriyi nasıl aynı kişi yazmış olabilir diye düşünmekten kendimi alamadım. Yazarımız bence kendini geliştirmenin vücut bulmuş hali. Olaylar, karakterler hiç bitmeyen heyecan ve merak unsuruyla kargalar meclisi favori kitaplarım arasına girdi. Okurken karakterlere bayılcağınız kendinizi olayların içinde hissedeceğiniz bir kitap. Bence herkesin şans vermesi gerek. Kitabımız Kaz Brekker ve ekibinin işin ucunda çok yüklü bir miktar para olduğu için jurda parem isimli uyuşturucuyu üreten Bo Yul-Bayur'u Buz Sarayı'ndan kaçırmaya çalışması üzerinde dönüyor. Her bölüm farklı bir karakterin ağzından okuyoruz. Bu durum genel olarak çok hoşuma gitsede bazen bölümler öyle yerlerde bitti ki tadı damağımda kalmadı değil. Bu durum özellikle Kaz ve Inej'in ikili sahnelerinde oldu. Asla okumaya doyamadığım bir ikili. Diyalogları, iç sesleri o kadar güzeldi ki altını çizmediğim yer kalmadı. Kavuşmayı çok hak ediyorlar. İkinci kitaptan en büyük beklentim de bu zaten. Kaz'ın geçmişini okumak çok zordu. Jordie ile birlikte kimseye bir zararları yokken Pekka Rollins'in onlara attığı kazık çok ağırdı .Üstüne Jordie'nin ölümünü okumak Kaz'ın cesetlerin içinde kalması kanımı dondurdu ve o günden beri kimseye dokunamaması, eldivenle gezme detayı çok
Fantastik
Kargalar MeclisiLeigh Bardugo · Novella Dinamik Yayınları · 20164,577 okunma
Rabia isimli okura yanıt verildi
Rabia
Teşekkür ederim :) nina ve matthias çiftini özellikle okumak istiyorum ♡
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kargalar Meclisi SPOİLERLI YORUM
10/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2023 26. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2023 02:45
Kargalar Meclisi uzun zamandır elimde olan bir kitaptı. Yazarın Leigh Bardugo bütün kitaplarını birlikte alıp, okumaya gölge ve kemik Gölge ve Kemik serisiyle başlamıştım fakat benim için büyük bir hayal kırıklığı olmuştu. İkinci kitaptan sonra okumayı bırakıp yazarın bütün kitaplarına karşı bir ön yargım oluşmuştu fakat son zamanlarda gölge ve kemik dizisinin ikinci sezonunun çıkmasıyla editlerde gördüğüm kadarıyla kargalara bayıldım ve yazara ikinci bir şans vermeye karar verdim. İyi ki de vermişim kitap tek kelimeyle MÜKEMMELDİ. Okurken sıkça bu iki seriyi nasıl aynı kişi yazmış olabilir diye düşünmekten kendimi alamadım. Yazarımız bence kendini geliştirmenin vücut bulmuş hali. Olaylar, karakterler hiç bitmeyen heyecan ve merak unsuruyla kargalar meclisi favori kitaplarım arasına girdi. Okurken karakterlere bayılcağınız kendinizi olayların içinde hissedeceğiniz bir kitap. Bence herkesin şans vermesi gerek. Kitabımız Kaz Brekker ve ekibinin işin ucunda çok yüklü bir miktar para olduğu için jurda parem isimli uyuşturucuyu üreten Bo Yul-Bayur'u Buz Sarayı'ndan kaçırmaya çalışması üzerinde dönüyor. Her bölüm farklı bir karakterin ağzından okuyoruz. Bu durum genel olarak çok hoşuma gitsede bazen bölümler öyle yerlerde bitti ki tadı damağımda kalmadı değil. Bu durum özellikle Kaz ve Inej'in ikili sahnelerinde oldu. Asla okumaya doyamadığım bir ikili. Diyalogları, iç sesleri o kadar güzeldi ki altını çizmediğim yer kalmadı. Kavuşmayı çok hak ediyorlar. İkinci kitaptan en büyük beklentim de bu zaten. Kaz'ın geçmişini okumak çok zordu. Jordie ile birlikte kimseye bir zararları yokken Pekka Rollins'in onlara attığı kazık çok ağırdı .Üstüne Jordie'nin ölümünü okumak Kaz'ın cesetlerin içinde kalması kanımı dondurdu ve o günden beri kimseye dokunamaması, eldivenle gezme detayı çok
Fantastik
Kargalar MeclisiLeigh Bardugo · Novella Dinamik Yayınları · 20164,577 okunma
Rabia
Gölge ve Kemik serisini okumadan direkt bu Kargalar serisini okuyabilir miyim? İlk sezonu izledim ve sadece kargaları sevdiğim için direkt onları okumak istiyorum. Olur mu sizce?
7/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2023 14:34
Kitabın ilk yarısı kocaman bir hayal kırıklığıydı benim için. Çünkü; a) Yazarın dilini çok basit ve acemi buldum. b) Zahra ile Rowan'ın ilişkisini hiç sevmedim. İlk karşılaşmaları falan feci klişeydi. Güzel işlendikten sonra klişeleri severim ama bu ikilinin tanışması bir hâyli tatsız işlenmişti. Tanışmalarının ardından da aynı tatsızlıkta ilerledi ilişkileri ve yan yana eğreti duran, aralarında zerre uyum olmayan, diyaloglarından yapmacıklık akan ve duyguları bana asla geçmeyen bir çift oldular. Hele ilk öpüşme sahneleri tam anlamıyla cringe bir sahneydi. c) Karakterleri doğru dürüst tanıyamadığımızı hissettim. Bize ilk sayfalarda anlatılan Rowan ile kitabın ilerleyen sayfalarındaki Rowan apayrı iki insandı mesela. O atakları yapacak ve Scott meselesine başvuracak (çoook lüzumsuz bir olaydı bu arada) adam, o ilk sayfalardaki adamla aynı kişi değildi yani. Zahra desem, gün ışığı olması dışında aklımda pek de bir özelliği kalmayan bir karakterdi. ç) Bir sürü kişinin olduğu bir ekipte fikir üreten tek kişinin Zahra olmasını komik buldum. Yeteneği olduğu için “yaratıcılar” ekibine seçilen ve bu iş alanında ciddi eğitimleri de olan onca insan Zahra'nın gölgesinde kaldı ve hiçbirinden güzel bir fikir çıkmadı resmen. Tamam, Zahra bu işte iyi olabilir ama onu odak noktası yapacağız diye bu kadar abartmak... Yazarlar, yormayın be. İlk yarıya dair sevdiğim tek şey, Ani-Rowan ilişkisi oldu. Hâl böyle olunca da kitabın ilk yarısını okurken ruh halim şöyleydi: Yıkılmadım ama ayakta da değilim. Fakat ortalarından sonra kitap beni de şaşırtarak öyle bir değişti ki inanamadım. Rowan'ın jestlerinin güzelliği ve ikilinin duygularının hissedilir olmaya başlayıp ilişkilerinin samimileşmesi sanki başka bir kitaba geçmişim gibi hissettirdi. Karakterlerin o arada kalmışlığı,
Küçük DetaylarLauren Asher · Olimpos Yayınları · 20222,581 okunma
Rabia
İlk yarısını bitiremeyip çıldırmanın eşiğindeyken bu yorumu okudum. Kitabı o kadar yavaş okuyorum ki asla akmıyor. Neyse umarım 2.yarı güzel olur ya of gerçekten kitabı yarım bırakmak istiyorum fena bozuldum gram heyecanlanamıyorum
Puan vermedi·576 syf.··
2022 59. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2022 22:57
SPOİLER** kitaba gerçekten kaç puan vermem gerektiğini bilmiyorum. ronan’ı sevmedim ama yine okeydi çünkü mafya yani tamam. ama MİLA??? bu kadar yumuşak ve güçsüz ve iradesiz bir karakter cidden okumak istemedim. yani ronanı ilk gördüğünde kucağına atlaması ve ronanın amacını öğrendikten sonra da kucağına atlaması??? evcil bir hayvan gibi küçük kırıntıların peşinden gitmesi, “ronan beni önemsemeseydi eğer…” gibi düşünceler… ronan’ın mila’ya oyuncak demesi beni bile bozdu, özellikle “oyuncağımı bu kadar çabuk kırdığımı söyleme, kotyono.” diye kulağına fısıldaması… bütün özel görüntülerini mila’nın babasına göndermesi, adamları, hizmetçisi falan her şeyyyi görmesi… sen unutsan ben unutmam mila. yani tamam adam mafya ama chris ve nico da mafyaydı böyle mi davrandılar? çocuk resmen mila’nın ağzına etti işkencelerle ama mila stockholmlandı ajdjdjjdjd mila beni kanser etti arkadaşlar yarın doktora gidicem. özellikle 31.bölüm. ruh hastası olmak için bu bölümü okuyabilirsiniz. inanamadım. kitabı ipekciğim ile okuduk. aynı düşüncelere sahibiz. ve inş sorun biz de değil, kitaba bizi yükseltenlerdedir.
En Karanlık GünahDanielle Lori · Martı Yayınları · 20221,751 okunma
Rabia
İncelemenize spoiler uyarısı koysaydınız keşke. Kitabı okumadan bu incelemeyi okusaydım çok üzücü olurdu
9/10
·442 syf.··
2023 27. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2023 18:42
Yazarın daha önce iki serisini okumuştum arka arkaya patlak ve sıradan kitaplar okuyunca garantili bir kitap okumak istedim :))) 3 kitaplık Lesser serisinin ilk kitabı kendileri :)) Camille çok güzel bir hatun ve bildiğin fahişelik yapıyor ama adiyattan değil şu milyoner adamların kapatması olanlardan . 3 Senedir birlikte olduğu Grave artık kadına manyak takıntılı hale gelip boğuntu ötesi olunca adamdan kaçıyor . Kadın tüm hayatını böyle geçirmek istemiyor yaşı ilerlemeden gerçekten aşık olmak evlenmek çocuk sahibi olmak istiyor ve Grave o adam değil . Fakat adam zengin güçlü nereye kaçıp saklansa bulacak . Bir arkadaşı başka çok zengin ve Grave 'den nefret eden Cauldron adlı bir adamdan bahsedince gidip onun koruması yada onu kurtarması karşılığı para teklif etmeyi düşünüyor . Adamın evine falan gidiyor atılıyor dışarı bir kaç kere daha deniyor hep aynı adamın yatını öğreniyor gece gündüz limanda bekleyip onla konuşma fırsatı arıyor . Sonunda yakalıyor ama bu nokta çok hoşuma gitti mesela adam kızı görünce gevşemedi kız adamı görünce şarıl şarıl olmadı (bu kitapları okuyanlar anladı ne dediğimi ) Adam bunu nerdeyse vuruyordu kızı düzgün konuşturmadı bile başından def etti resmen bence inanılmaz gerçekçiydi bu karşılaşma :D Neyse kız vazgeçmedi adamın yatına girdi gizlendi ki büyük cesaret bence . Sonunda ortaya çıkınca olay yani bu sefer adamın korumasını aldı ve gayet soğuk koşullarla bu sefer onun kapatması oldu resmen . Grave kimdir Cauldron kimdir sonlarda öğrendik bayağa ama kızın babası kim hala belli değil mesela . Kız adamı beğendi ama adamın duvarları arşta resmen ama kız minik minik ilerlemeler yaptı adamla ilgili . Bu arada Grave hala kızın peşinde Cauldron'un evini falan bastı manyak . Hatun için karşılıklı birbirlerinin işlerini baltalamaya başladılar
Lesser EvilPenelope Sky · 08 okunma
Rabia
Keşke kitap Türkçeye çevrilse 🥺