Kitap çok sürükleyici. Öyle ki insanın bir gecede okuyup bitiresi geliyor. Yakup Kadrinin dilini ve anlatımını çok beğendim. Diğer kitaplarını da kesinlikle okuyacağım.
Kitap, 1. Dünya Savaşın’dan Sakarya Savaşına kadar olan dönemde Anadolu’nun bir köyünde köylüleri, köyün durumunu, Milli Mücadele’ye ilişkin tavırlarını bir aydının gözüyle anlatır.
- Kolunuzu nerede kaybettiniz!
+Çanakkale’de… dedim.
- Ha ha, öyle ise siz mükemmel bir Kemalistsiniz.
+ Bir Kemalist mi? Evet. Fakat, Çanakkale’ de harp ettiğim için değil, sade bir namuslu Türk olduğum için…