Arayış bitince, aranan şey artık bir kez bulunduğu için, korku da aşk da biter.
İhtiyar ise, cevabı hemen yapıştırdı:
-“işte o zaman meşk başlar!”
-“Zaten cennet de budur!”
Kavuşunca meşk, kavuşamayınca aşk olduğunu söylerler. Sevgisini kalbinde taşıdığı sürece herkes ona kavuşmuş demektir bana göre. Bu nedenle, sevmenin meşkten olduğunu düşünürüm.
İnsanların binlerce kuşak boyunca yineledikleri yaşam döngüsü aynı: Doğuyoruz, kırılgan bir bedeni idare etmeye çalışıyoruz, bize sunulan küçük bir duyusal gerçeklik kesitinin tadını çıkarıyoruz ve ölüyoruz.