Aydın Emre

İdam İmzası
''Diyorum ki, savaş kararı alacak olan liderin, mesela George Bush'un bu kararı almak için bir çocuğu elleriyle öldürme şartı konsa. Nasıl olsa binlerce çocuğun idam kararını imzalıyor, bunu yapmak için tek bir çocuğun canını alması gerekse. İyi olmaz mı ? Çünkü kendileri sıcak ofislerinde bir imza atıyor, bir damla kan bile görmeden yaşıyorlar. Ama bombardımanlarda yüz binlerce kadın ve çocuk ölüyor. Başkanın suçu yok, emir kulu pilotun suçu yok, o zaman suç kimde abi ? Bu insanları basılan bir düğme mi öldürüyor ?''
Sayfa 436 - DK·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam
Serenade für Nadia
10/10
·481 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
Kitabı bitirince bu kadar geç keşfetmeme o kadar üzüldüm ki anlatamam. Muhteşem bir aşk hikayesi, muhteşem bir kalem. İyi ki varsın Livaneli. Yıllar geçse de her ayrıntısını hatırlayacağıma inanıyorum. Kitap en iyi şu cümle ile anlatılır sanıyorum: Filler tepişir, ezilen çimenler olur. Görüşürüz Max ve Nadia...
Edebiyat
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2020164,1bin okunma

Aydın Emre

, bir kitap okudu
10/10
·481 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
Zülfü Livaneli
8.9/10 · 164,1bin okunma
''Topluma'' Yabancı
10/10
·110 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
''Bugün annem öldü. Belki de dün, bilmiyorum. Bakımevinden bir telgraf aldım: ''Anneniz öldü, cenazesi yarın kaldırılacak. Saygılar.'' Bundan bir şey anlaşılmıyor. Belki dün ölmüştür.'' Cümleleriyle başlayan muhteşem bir eserdir. Okumaya ilk başladığımda hayırsız evlat damgası vurduğum Meursault'u kitabı okumaya devam ettiğimde aslında hayırsız evlat değil de toplumsal normlara esir düşmemiş bir karakter olduğunu anladım. Bir insan annesinin öldüğü günü nasıl karıştırır? Ya da nasıl annesinin cenazesi kalktıktan bir gün sonra denize gider ? Camus beni gerçekten etkileyen yazarlardan biri, hangi kitabını okusam okuyayım her şeyi sorgulamamak elde değil. Kitapta toplumsal normlar konusunun üstüne çok basılmış hatta direkt konunun üstüne yazılmış bir kitap. Kitabı okuyunca aslında gerçekten hepimizin toplumsal normlara esir düştüğümüzü anlıyorsunuz. Meursault annesi öldükten sonra bakımevine gider, çalışan tabutu açacakken ona tabutu açmamasını söyler. Çalışan buna çok şaşırır. Sonuçta kim annesini son kez görmek istemez ki diye düşünür. İlk başlarda karakterin bu davranışlarına çok şaşırıyordum ama biraz sorgulayınca; neden annemi düşünürken ölmüş görüntüsü aklıma gelsin ki güzel hatıralar yerine ?
Edebiyat
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2020137,3bin okunma

Aydın Emre

, bir kitap okudu
10/10
·110 syf.··
Beğendi
·
2020 3. kitabı
Albert Camus
7.9/10 · 137,3bin okunma
Reklam