marie sklodowska

Belki
Uzun zamandır yazmıyordum, basit bir şiir karaladım.. Nisan ayı öykü etkinliği için. Camdan dışarı çıkardım kafamı Rüzgar tenimi narince okşadı Belki bir gün sen de okşarsın Gözlerime değdi gözlerin ah O dantel gibi kirpiklerin Belki bir gün bana bakarsın Kaç gün oldu saymadım yoksun Evimin çiçekleri bir bir soldu Dostlarım oldu karıncalar Perdeler hep kapalı, güneşi sokmadım Belki bir gün gelirsin Kapıyı hiç kilitlemedim geceleri Uyurken hiç korkmadım Sanki varsın Üzerimden çıkarmadım sevdiğin geceliğimi O meşhur yasemin kokusunu sıktım Adeta o eski gecelerimizi kokladım Belki duyarsın Akrep ve yelkovan bana inadına uyuşuk Günlerim Ortaçağ gibi yavaş Zihnimse modern çağ gibi sisli ve bulutlu Kördüğümler dolu küçücük yerlerde Belki çözersin
Şiir
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Marmara Denizi Ölmesin!
Marmara Denizi'nde oluşan yoğun deniz salyası, tüm Marmara Denizi körfezlerini ve kıyılarını etkiliyor, toplu balık ölümlerine sebep oluyor. Çevresinde 25 milyon nüfusun yaşadığı Marmara Denizi'ne belediyeler ve fabrikalar tarafından atıklar boşaltılıyor. Kampanyayı imzalamak için: change.org/p/marmara-deniz...
Sevgili arkadaşlar; Son zamanlarda artan ideolojik ve dini, siyasi, düzeyi düşük ve düşmanca tavırlar içeren tartışmalardan ötürü siteden son derece soğumuş bulunmaktayım. Kimse kimseyi anlamıyor, anlatmaya ve anlamaya da çalışmıyor, direk karalıyor. Eskiden buradan bir şeyler öğrenirdim, şuan gerçekten öğretecek bir şeyleri olan birkaç insan dışında hiçbir şey öğrenmediğimi fark ettim. Hayat görüşüm, dini görüşüm zaman zaman oynasa da agnostik olma eğilimindeyim. Dindar, muhafazakar kullanıcılardan çok genellikle kendi görüşümde olan hesapları takip ediyorum. Fakat ona rağmen kendim de dindar bir ailede doğup büyümüş, inançlara saygılı biri olarak hala da olsa dini kitaplar okuyorum. Bendeniz elime şarap kadehi alana kadar içki içen insanları karısını, çocuğunu, çoluğunu döven insanlar olarak bilirdim çünkü bana öyle anlatılmıştı. Çok yakın arkadaşıma da aynı şey dindar insanlar sürekli karısını, çocuklarını dövüyor diye anlatılmıştı. Gerçek şu ki; şiddet, sömürü, mağduriyet her kesimde var. Sürekli "iki tarafın" birbirine tabiri caizse b*k atması mantıklı durmuyor, zulüm her yerde var, adaletsizlik her evde kol geziyor. Her kesimin yanlışları farklı düzeyde olsa da var, farklı alanlarda olsa da var. Bilimde işler nasıl ilerler bilir misiniz? Bilim insanları ortaya attığı fikri, teorisini sürekli yanlışlamaya çalışır. Yani teorisinin lehine değil, aleyhine çalışır. Kendi fikrini yıkmaya çalışarak onu daha da güçlü ve yıkılmaz yapar. Kitaplar ve dünya görüşleri de öyle değil midir? Sürekli kendi görüşümüzü sağlamlaştırmak yerine, farklı görüşlerden kitaplar okumak, farklı insanlara hoşgörüyle bakmak da bizim görüşümüzü daha yıkılmaz ve sağlam yapar. Tabiki herkesin istediğini okumak gibi bir özgürlüğü var, kalitesiz kitapları eleştirme özgürlüğü gibi. Fakat bunu saygı