Kitap okumamak, şiir okumamak insanın "insanlaşma" sürecini yavaşlatır, çünkü insanın farklı hayatlara tanıklık etmesi, böylece geliştirilmiş örnek karakterler tanıması sınırlı kalır. Yeni, güzel, derinlikli, iyi vb. değerler geliştirmesi zorlaşır.
Ortak bir geçmişinizin, hatıralarınızın olduğu birine duyduğunuz yabancılık, tanış olunmamış, tecrübesi edinilmemiş birine duyduğunuz yabancılıktan çoğu zaman daha şiddetlidir..