Ölüm Allah'ın emri, ayrılık olmasa...
Emir olmadığında ve ayrılık gerçekleşmesiğinde nasıl bir distopya ile karşılaşabileceğimizi bize anlatmış yazar. Okuduğum 3. kitabı olduğu için artık yazım stiline ve üslubuna alıştım diyebilirim, bu da okumayı daha keyifli kıldı. Hikayeyi anlatırken bir anda sanki karşımızda dgözlerimizin içine bakıp tüm sahne ışıklarını üzerimize cevrildiği hissiyatı uyandırıyor, seviyorum, neyse...
Saramago, aslında içinde bulunduğu toplumun dinamiklerini, ahlak seviyesini, inanç düzeyini, devlet reaksiyonunu, dini yapıyı çözmüş bir yazar. Ölümün yürürlükten kalkması gibi tarihteki en büyük değişimlerden biri ile karşılaşıldığında insanlıktaki değişimin de ne yönde olabileceğini temiz bir şekilde anlatmış. Kesinlikle tavsiye ediyorum...