Başkalarına yasak diye, bir zevkten kendini yoksun bırakmanın hiçbir anlami yoktu. Biz gülüşüp şakalaşırken, birçok insan yataklarinda can çekişip ölür. Milyonlarca evde sefalet, yoksulluk hüküm sürer. Bir yığın insan açlıktan, hastalıktan kıvranırken, sayısız insan da taş ocaklarında, madenlerde, fabrikalarda köle gibi çalışıp çabalar. Cezaevleri adam doludur. Fakat birisi bu yüzden aptalcasına üzüldü diye, hiçbirinin çektiği sıkıntı azalacak değildir. Insan bütün dünyanın çekmekte olduğu sefaleti düsünmeye kalksa neşesi yok olur, uykusu kaçar. Fakat asıl sizi şaşırtıp yıpratan, hayalinizden geçirdiginiz ıstırap değil de, kendi gözünüzle görmüş olduğunuz ıstıraptır.