"Atatürk bu milletin aranan lideridir. Millet ,başı her sıkıştığında onu özler ve bu sebeple de silinemez bir şahsiyettir. Atatürk, yıpratılma seansları ile zarar görmeyecek, son derece önemli ve anıtsal bir siyasî portredir. Dolayısıyla, Atatürksüz tarih düşünülemez."
Tanrı iyi mi kötü mü ? Acaba tanrı var mı? Bu sorulara Jose Saramogaca cevap buluyorsunuz. Ee tanrıya inanıp inanmamak da size kalıyor. Havva her şeyin başı ve sorumlusu diyorsunuz,sonra düşününce kim olsa o elmayı yerdi diyorsunuz. Sonra 'Tanrı haram olan bir seyi neden yaratıyor' diye düşünüyorsunuz. Kısacası bu kitapta José Saramago okuyucuyu derin düşüncelere sürüklüyor. Muhteşem bir kitap kesinlikle okunmalı!!