"Bu toplumda Atatürk'ü zihinlerden silmeye çalışmak bir lükstür, lüzumsuz çabadır. Yanlış tanıtmaya çalışmak da, amatör tarihçilerin işi olsa bile, gülünçtür."
Tanrı iyi mi kötü mü ? Acaba tanrı var mı? Bu sorulara Jose Saramogaca cevap buluyorsunuz. Ee tanrıya inanıp inanmamak da size kalıyor. Havva her şeyin başı ve sorumlusu diyorsunuz,sonra düşününce kim olsa o elmayı yerdi diyorsunuz. Sonra 'Tanrı haram olan bir seyi neden yaratıyor' diye düşünüyorsunuz. Kısacası bu kitapta José Saramago okuyucuyu derin düşüncelere sürüklüyor. Muhteşem bir kitap kesinlikle okunmalı!!