Rozerîn

Rozerîn
@ro_zerin
Bazen sadece özlersin. ..
“Taçsız-Tahtsız Kraliçe/ Eyşe Şan”
... Yine hüznü kırk doğuran bir kadın, bir sürgün, hiç geri dönülemeyen bir şehir, kucaklanamayan bir anne ve kanser.. “Diyorum ya hayat güzel, kadınlar çirkin.” ... Saçı, makyajı , kıyafetiyle ünlenmeye çalışan kadınları değil, erkek zihniyetine karşı boyun eğmeyen , kötülük içinde filizlenerek baş kaldıran kadınları örnek alın, sevin.. Eyşe Şan' ın öyküsüne Fatma Savcı'nın bir dizesiyle başlamak istiyorum: “ Kirasê min î ji lehiyekê fesilandî di eşqek dilmayî de rizî. ------------------ Ölçüsünü bir taşkından almış fistanım, incinmiş bir aşkta çürüdü.” ( Fatma Savcı, Danê Baranê) Aşk herşey olabilirdi ne de olsa: Bir insan, Yaradan, sanat, müzik.. O çiçekli fistanını müzikle çürütmüştü. Ama çiçekleri sesine takmıştı. Ondandır onu dinlerken penceremdeki çiçeklere dalarım... .. Dengbej bir babanın kızı Eyşe Şan, saatlerce sıkılmadan babasının sesini dinler, büyülenirdi. O şarkı söyleme hayaliyle yaşarken küçük yaşta evlendirilirken ilkin öldürüldü. Boşandıktan sonra kadınların şarkı söylemesinin günah sayıldığı Diyarbakır' ı şarkı söyleyebilmek için terk eder, ama bi daha ölüsüde dahil kavuşamaz memleketine. Annesine kavuşamaz, şehrine kavuşamaz. Yine etekleri hasret dolu bir kadın, kalbi kırık bir kadın... Daha sonra 1963 yılında İstanbul’a giderek Kürtçe ve Türkçe şarkılar seslendirdiği konserler verir. Kürtçenin yasak olması nedeniyle Türkçe ağırlıklı iki kaset sonrasında da Kürtçe kasetler yapar.Kürtçe okuduğu şarkılardan dolayı ciddi baskılarla karşılaşır ve 1972 yılında Almanya’ya giderek sürgün hayatı yaşamaya başlar... Ayşe Şan, kardeşleri ve akrabalarının ölüm tehditleri sebebiyle doğduğu ve çok sevdiği Diyarbakır’ı bir daha göremez. Bir tek annesi onu sahiplense de akrabaları izin vermediğinden, ölümünden önce son kez onu görmek isteyen annesinin
Dengbejî
Rozerin Şahin isimli okura yanıt verildi
Rozerîn
Teşekkür ederim 🌹😊
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bugün dini tanımaya, bilimi tanımaya, toplum ve tarihi tanımaya, kimliğimizi tanımaya ihtiyacımız var, inanç sahibi olmaya değil. Bunca inancın altı bilgiyle doldurulmazsa hiç yararı olmamakla kalmaz, aksine zarar verir. Çünkü insanın bütün enerjisini tüketir. İmam kendi başına değersizdir. İmana değer katan bilgidir.(...) Bilinmeyen İslam , bilinmeyen Buda diniyle eşittir, bilinmeyen şirkle ve putperestlikle eşittir, büyücülükle eşittir.
Sayfa 23
Din
Rabia isimli okura yanıt verildi
Rozerîn
Kesinlikle..
Kendini beğenmiş bencil adam ise hayvandan daha aşağıdır. Cennette hayvan da vardır. Cennete gitmek önemli değildir. İnsan olmak ve cennete gitmek önemlidir...
Sayfa 70
Din
Ersin Tunç isimli okura yanıt verildi
Rozerîn
Öncelikle yapacağım yorum kesinlikle yazarı savunmak ya da düşünceyi birebir savunmak için değil, alıntıyı ve senin yazdıklarını yorumlamaya yönelik olucak. ... Direkt olarak herşey insan için yaratılmıştır cümlesi yerine Allah'ın varlığını ve birliğini anlamak için evrendeki çoğu şey insan için yaratılmıştır cümlesini düşüncemi savunmak için taslak olarak kullanabilirim. Daha çok derin manalara inilebilir anlamlar çıkarılabilir ama mesaj yoluyla anlatım biraz zor oluyor. Ondan kısa kesiyorum... Burda hayvanlar aşağılanmıyor. Keza hayvanı aşağılayan Allah'a inanmıyordur esasında. Ama insanlar 'irade' ye sahip olmaları sebebiyle, bu iradeyle güzel olanı, İslam'ın emrettiğini, seçerse hayvanlardan üstün olur lakin iradeye sahip olmasına rağmen kötü yolu seçmesi onu hayvandan da aşağı yapar. Bi bakıma hayvanlar burda , Allah'ın insanlara bahşettiği bir özelliğin farkına varmaları, o özelliğinin önemi için sınır ya da çizgi olarak belirlenmiş sayabiliriz. Çünkü hayvalarda içgüdü mevcuttur. . Bir diğeri ben Allah'a inanıyorum ve cennetin burda olduğunu savunmuyorum. Eğer insanların zebani olduğunu savunuyorsan, zebanilerin olduğu bir yer nasıl cennet olabilir, bu da kafamda pek bir yer edinemedi. açıkçası zebaniler hakkındada fazla bilgi sahibi değilim:) Yorumum bu kadar.