Kişi iki Sebepten ötürü yatakta çok fazla zaman geçirmemelidir. Birincisi, insan eğer dinlenmesi için gerekenden daha fazla zamanı yatakta geçirmeyi alışkanlık edinirse, bu fazla uyku "kanın koyulaşmasına" sebep olur. Bu durumda insanın tüm sabahı mahvolur. Neşesiz, durgun, üzgün, ve isteksiz bir ruh haline bürünür. Kolayca üşür ve bünyesi hassaslaşır. Ancak yatakta fazla kalmanın tek olumsuz neticesi bu kadardan ibaret değildir. Iki iki dört eder derecesinde kesinlikle söyleyebilirim ki, sabah çok geç uyanan yada uyandıktan sonra uzun müddet yatakta kalan bir öğrenci kötü alışkanlıkların pençesindedir. *Bana sabahları ne kadar yatakta kaldığınızı söyleyin, ben de size ahlâken ne kadar güçlü yada zayıf olduğunuzu söyleyeyim*
- Benden hoşlanmamak için bir nedenleri olsun istedim, anlıyor musunuz?
+ Kendinizi olduğunuzdan daha kötü göstermek dürüstçe bir şey değil bay Raymond.
- Dürüstçe değil ama insanlara yararı oluyor.