Rümicorn

Hayırlı akşamlar arkadaşlar. Kaliteli, kullanışlı bir kitap standı (sayfa tutucu) arıyorum. Not almak için yahut kitap sayfalarından bakıp bilgisayara yazmak adına yardımcı olur diye düşünüyorum. Kullandığınız ve memnun olduğunuz varsa benimle paylaşır mısınız?
1000Kitap
büşra isimli okura yanıt verildi
Rümicorn
Bıyıklı odun company sana 100 liraya yapar
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Allah'ım ben yok olamam! Her şey olurum yok olamam. Parça parça doğranabilirim. Nokta nokta lekelere dönebilirim. Tütün gibi kurutulabilir, ince ince kıyılır, bir çubuğa doldurulur, içilir, havaya savrulabilirim. Fakat yok olamam. Madem ki bu kadar korkuyorum, yok olamam. Eczane camekanlarında, ispirto dolu bir kavanoz içinde, düşürülmüş bir çocuk ölüsü gibi, yumruk kadar bir et parçasına inebilir, bir şişeye hapsedilebilirim. Fakat şişenin camında yine dışarıyı seyreder, önümden geçenleri görür, kendimi bilir ve duyar, kendimi ve Allah'ımı düşünebilirim. Razı değilim Allah'ım! Yok olmaya, kalmamaya, gelmemiş olmaya, mevcut olmamaya razı değilim. Bu dünyada bırakamayacağım hiçbir şey yok. Ne deniz, ne ağaç, ne şehir, ne ev, ne kadın, ne de ben. Bu kalıbım, bu zarfım, bu kafesimle ben. Onların hepsini bırakabilirim. Fakat şuurumu, bilmek, duymak, var olmak şuurumu bırakamam. Razıyım bir toz parçası olayım. İnsanlar üzerime basarak geçsin. Canım acısın, duyayım. Canımın acıdığını duyayım. Razıyım bir kertenkele olayım. Kızgın yaz günlerinde bir bahçe duvarına tırmanayım. Tırnaklarımı tuğlalara geçireyim. Yeşil ve ıslak sırtımı güneşe vereyim. Fakat güneşle sırtımdaki öpüşmeyi duyayım. Tuğlaların incecik zerrelerini sayayım. Kavuklardaki böceklerin, bir boru içinden bakar gibi bana baktıklarını göreyim ve düşüneyim. Razıyım bir nokta olayım. Fakat o noktaya bütün kainat, bütün mevcudiyle dolsun. Ben yok olamam. Ağlarım, tepinirim, çatlarım, çıldırırım, ölürüm, fakat yok olamam. Herşey benim olsun, vereyim, gökler, yıldızlar, gökteki samanyolu, ay, dünya vereyim. Fakat aklım bana kalsın! Aklım bana kalsın! Aklım!.."
Sayfa 114·Kitabı okudu
Rümicorn
Ay bu kitabın en etkilendiğim yeri kıızz
Yanlış zigot sendromum olduğunu öğrenmişimdir(wtf?)
"Aileniz sizin bir yabancı olduğunuzu düşünüyor. Tüyleriniz var, pullarınız var. Sizin iyi vakit geçirme fikriniz, orman, vahşi yerler, içsel hayat, dışarıdaki ihtişam demek. Onların iyi vakit geçirme fikri havluları katlamaktan ibaret. Sizin için ailenizde durum böyleyse, o zaman siz bir Yanlış Zigot Sendromu kurbanısınız."
Ban isimli okura yanıt verildi
Rümicorn
Aslında bu kadar alakasız daldan dala geçicek ve derinleşicek bir alıntı ve bütün olarak öyle bi kitap değil. Haklı olduğunuz noktalar var, ufaktan aşırı noktalarınız da var ama hiçbi cümle yine dediğim gibi yazarın anlattığı ya da savunduğu şeyle ilgili değil. Yani madem derinleşiceksek; ahlakın ve erdemin değişmez değer yargıları olmalı teorik olarak ama hiçbir toplumda böyle olamıyor. Ahlak ve erdem de tartışmaya açık konular olabiliyor yeri geldiğinde. Ama yine konumuzun bunla alakası yok, zira kimseye özgürlüğü için ahlaksız ve erdemsiz olunması gerektiği söylenmiyor:)Ayrıca kâinatta özgür olup faydalı olan hiçbir şey yoktur cümlesi de fazla iddialı. Yine tekrarlıyorum ne yazarın savunması ne de benim savunmam; "ben özgürüm ve canım ne isterse yaparım, kime ne olursa da umrumda değil yeter ki ben ben olayım" tarzı bi durum değil. Sadece bazı gereksizötesi baskılardan benliğini kaybetmiş ya da hiç bulamamış ya da bulmaya fırsatı olamamış kadınların/insanların bu sebepten ötürü oluşmuş travmalarını aşabilmek için kendilerine gelmeleri, daha özgür, bilinçli ve kesinlikle önce kendine sonra diğer insanlara "faydalı" kişiler olabilmelerini salık vermek adına anlatmış olduğu bazı olaylardan bahsediyor o kadar. Yani ahırdaki ineğin, suyun özgürlüğü vs. ne yaptınız, canınız derin konu konuşmak istiyosa direkt söyleyin bence daha kolay olur işimiz. Sayfalarca gereksiz yazmış olduk ikimiz de.
Yanlış zigot sendromum olduğunu öğrenmişimdir(wtf?)
"Aileniz sizin bir yabancı olduğunuzu düşünüyor. Tüyleriniz var, pullarınız var. Sizin iyi vakit geçirme fikriniz, orman, vahşi yerler, içsel hayat, dışarıdaki ihtişam demek. Onların iyi vakit geçirme fikri havluları katlamaktan ibaret. Sizin için ailenizde durum böyleyse, o zaman siz bir Yanlış Zigot Sendromu kurbanısınız."
büşra isimli okura yanıt verildi
Rümicorn
🐉🐉
Yanlış zigot sendromum olduğunu öğrenmişimdir(wtf?)
"Aileniz sizin bir yabancı olduğunuzu düşünüyor. Tüyleriniz var, pullarınız var. Sizin iyi vakit geçirme fikriniz, orman, vahşi yerler, içsel hayat, dışarıdaki ihtişam demek. Onların iyi vakit geçirme fikri havluları katlamaktan ibaret. Sizin için ailenizde durum böyleyse, o zaman siz bir Yanlış Zigot Sendromu kurbanısınız."
büşra isimli okura yanıt verildi
Rümicorn
Jdbdjdjdjdd kurt kafalı balık vücutlu tövbe estağfurullah bi şeymişim