Venüs

Venüs
Sayfalar arasında kendimi arıyorum; bazen buluyorum, bazen altını çiziyorum. Peki ya, önemli olan okuduğumuz kitaplar mı, yoksa altını çizdiğimiz cümleler mi?
Yakında mı kitabın yayımlanışı? Diye sormuş Refik abi
Ve eklemiş Ahmedim Arifim--- "Herhalde... Yeni kitabı hastalığım aksattı. Bundan söz etmeye utanıyorum. Olacak sanıyorsun. Merak etmeyin. Biraz da titiz oldum artık. Elbet bunlar bildiğiniz şiirlerin çok daha gelişmiş olacak sanıyorum. Onları bitirmem lazım. Kendime bir de bahane buldum tembelliğim için. Bu hastalık işte. Yoksa çoktan bitmişti. Çünkü bu hastalık ve bu ilaçlar günlük olaylarda bile bir unutkanlık yapıyor. Sonra kendi kendime diyorum ki acaba yaratma gücümü de etkiliyor mu? Geceleri kendimi sorguya çekiyorum. Hayır, çok sağlam mısralar geliyor. Şunu da anlatayım. Ben çocukluğumdan beri gece rüyamda şiir okurum, mısra söylerim. Şimdi şimdi yazı da girdi rüyaya. Yani rüyamda kağıt görüyorum. Kağıda mısra yazıyorum. Delikanlılığımda kalkar not ederdim. Şimdi not etmiyorum. Bakıyorum unutmamışım. Şah mısralar diliyorum. Beynim işte bu hale gelmiş. Yüreğim bu hale gelmiş. Yani ben şiirle özdeşleşmişim." Yanlış hatırlamıyorsam Filinta Önal(Ahmed Arifin oğlu) bir röportajında yeni kitabının çıkması için yayıncıya gideceğinden ve Ahmet Arif'in bu sefer şiirlerini okuyarak kaydetmek istediğinden bahsetmişti. Hatta sanırım bir hafta sonra gidecekti ama gidemeden bizlere veda etti... (Başrol) Canım Ahmedim Arifim iyi ki geçtin bu dünyadan...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ben de hep merak etmiştim nedenini, şimdi öğrendim. :)
....Şunu da söyleyeyim, başlangıçta <<eskittim>> değildi, <<çürüttüm>>dü o sözcük. Yani, <<Hasretinden Prangalar Çürüttüm.>> Fakat <<çürüttüm>> sözcüğünü sevmedim. Her ne kadar doğrusu <<çürüttüm>> de olsa sevemedim. Bir de bu sözcükte üç tane <<ü>> geliyor ya arka arkaya, kulağımı tırmaladı. İç kulağımı, yani gönlümü tırmaladı. Her şairin bir de yüreğinde kulağı vardır. Onu tırmaladı işte. Müzik ve anlam bakımından daha güçsüz buldum. O nedenle <<eskittim>> dedim.
Şiir gelir beni bulur... Bu bile şiir gibi..
... ben uykuda da olsam gider şiiri bulurum. Daha doğrusu şiiri gelir beni bulur.
Benim tarzım şiirin önce anlaşılır ve insanı yüreğinden yakalayan bir şiir olmasıdır.
"Acı çekmek de bir yerde sevda gibidir, her kula nasip olmaz." demiş Ahmed Abim