Sayfalar arasında kendimi arıyorum;
bazen buluyorum, bazen altını çiziyorum.
Peki ya, önemli olan okuduğumuz kitaplar mı,
yoksa altını çizdiğimiz cümleler mi?
İnsan başkalarından onay görmeyi istediğinde ve sadece başkaları tarafından nasıl yargılandığını önemsediğinde, sonunda başkalarının hayatını yaşamaya başlar.
Kişisel öfke kısa sürede söner. Öte yandan haklı olarak hissedilen kızgınlık uzun süre devam eder. Kişisel bir garez ifadesi olarak öfke başkalarının sana teslim olması için kullanılan bir araçtan başka bir şey değildir.
Kaybeden değil her zaman kazanan birisi olsan bile, rekabete giren birisiysen, bir an bile huzur bulamazsın. Kaybeden taraf olmak istemezsin. Kaybeden birisi olmak istemiyorsan da her zaman kazanmaya devam etmen gerekir. Başkalarına güvenemezsin.