Musa Çelebi, Edirne'yi ele geçirdi. Burada göz tanığı Ahmedi'yi izleyelim:
Baskın anında Süleyman "hamam içinde sohbet edüp şarap içerdi; " kendisini uyardılar. Ahmedi, Menakıbname'de dramın nasıl sonuca gittiğini anlatır: "Yine sohbetine meşgul oldu"; Süleyman'ı destekleyen saygın yaşlı uc beyi Hacı Evrenuz gelip kendisine, Musa'nın askeriyle kapıya dayandığını haber verdiğinde; "Ay Hacı Lala! Beni sohbetimden ayırma" yanıtıyla onu huzurundan kovdu. I. Murad'dan beri Yeniçeri Ağası olan Hasan Ağa gelip uyardı, onu da hakaretle geri gönderdi. Hasan, tüm kapı kuluyla Musa tarafına geçti. Musa, doğru hamam üzerine yürüdü. Süleyman ancak o zaman, "Elindeki şarap kadehini yere vurdu: Ey dostlar, nefsimin elinden şerefimi ve adımı boşa harcadım." diye hemen sarayına koştu.