SALİH CANBAŞ

SALİH CANBAŞ
@salihcanbas
Yaşama, ancak gerçeğin bilgisi ile tahammül edilebilir.
İnşaat Mühendisi / Harita Teknikeri
SAÜ/AKÜ
YOZGAT
YOZGAT, 10 Ağustos 1993
99 okur puanı
Temmuz 2018 tarihinde katıldı
Tanrı / Sanrı
Eğer Tanrı varsa, insan nankördür Eğer Tanrı yoksa, insan şizofrendir
Reklam
Oyun oynayacak yaşı geçtik, mesele;
Kendini tanımak (kafa patlatma ister) Özgürce var olmak (emek ister) Korkusuzca yaşamak (cesaret ve irade ister)
Diderot
“Eski sabahlığımın efendisi iken yenisinin kölesi oldum.”
Kendimizi yada saçma hayallerimizi büyütmekten başka bişey yapmıyoruz. Sonuç hüsran. Bunun parayla mutlulukla hazla ilgisi yok. Temel yaşama amacın nedir? Sorusunu kendine sor, üzerine düşün, dünya kaç bucakmış gör!
Tanrı yoksa her şey mübah mıdır?
Bilimsel gelişmeler, insanın ve evrenin bir gayesi olmadığını, dolayısıyla insanın sahici bir objektif ahlaka sahip olamayacağını örtük olarak işaret etmektedir. En basitinden Kopernik ile birlikte dünyanın evrenin merkezinde olmadığı, Darwin ile insanın kazalar sonucu oluşmuş bir hayvan türü olduğu anlaşılmıştır. Bu tabloda, eğer Tanrı yoksa, insana özel bir yer atfetmek ve insanın objektif ahlakı değerlere ve görevlere sahip olduğunu iddia etmek ancak hoş bir temenni gibi durmaktadır. Ne var ki Tanrı devreden çıkarıldığında objektif ahlakın ontolojik temeli, ahiret devreden çıkarıldığında ise ahlakın rasyonel temeli (veya bağlayıcılığı) tam anlamıyla tesis edilememektedir.
Sayfa 7 - İstanbul yayınevi
Felsefe