Mimar Sinanın ustalık eseri Tac Mahal
Mevlânaya göre hakkın yazdığı kalemler hep uygun ve yerindedir kâtibin elindeki kalem gibi insanın gözüde gönlüde Allahın lütuf ve kahır ismi arasındadır bu kudreti gören gönül için büyük şereftir
Yasemen
Yasemen
Şah Cihan kalemle yazmayı öğreten odur ya hak diyerek hakkın kılıcını eline aldı babür imparatorluğunun büyük hakanı hakk için yapılan ve inşa edilenler her zaman uygun ve yerindededir diyip ölen
eşinin kabrine gitmek için evinden ayrıldı hindistanı yöneten babür imparatorluğu kurucusu babür şahtan beri Resulullahı sorarak tahkik ederek öğrenmişlerdi şah cihanda evlatlarına ya Muhammed ya
Ahmet ismini verenlerdendi babür şahı eşine yaptırdığı tac mahal kısa zamanda hakkın lütuf ve kudretini gösteren büyük bir nadide eser olacaktı ancak inşaatın tek bir tuğlası eksikti o da Mimar Sinanın izi
Babür imparatoru şah cihan ey kalfalar çıraklar diyerek onlara öyle bir islam eseri inşa etmeliyizki görenler Allah Tealanın kudretine şahit olmalılılar unutmayın ey inşa edenler aşk biterse yorulur insan
Mimar Sinanın öğrencilerindendi İsa Muhammed hindistan sultanı onu hint diyarına çağırıyordu Muhammed isa burada Tac Mahal ilahi ve üstün bir aşkın eseri olarak yükselirken son taşı kendi eli
ile dikecek ve koca mimar sinanın sanatını kainata gösterip tanıtacaktı ey Hünkarım dedi Muhammed isa nasılki Resuller binasının en son yapı taşı Hz Muhammeddir Tac Mahalde Mimar sinanın ustalık eseri el izidir büyük şereftir
Mevlâna'ya göre, Hakk'ın yazdığı harfler hep uygun ve yerindedir. Kâtibin elindeki kalem gibi, insanın gözü de, gönlü de Allah'in (lütuf ve kahır isimli) iki parmağı arasındadı Gönül kâlemi, bu iki parmak yüzünden "kabz" ve "bast" hali yaşar. Allah'ın büyüklüğünü ve kudretini gören gönül kâlemi için bu büyük bir şereftir.
Tesadüf yoktur tevâfuk vardır
Hasb-el kader olur belki birşeyler
İnsan inkisâr ve saudâde dolu bir
ömre bile belki birgün bir yerlerde
hasb-el kader bir güzellik olur bir
hoş tevâfuk beni de bulur diye katlanabilir...
Portekizce menşeli bir kelimedir. Sevilen birine, bir yere veya mazideki güzel anlara duyulan derin hasreti ve melankoliyi ifade eder. Sıradan bir "özlem" değil, o anın bir daha yaşanamayacağına dair bir hüzün de ihtiva eden yoğun bir histir.
Ben neden bu hissi çok yaşıyorum bilmiyorum 😑
Mesele birine yaşarken omuz vermekti... Ölüyü taşımak zaten sünnet.
Ahmet Girginer Ahmet
Şeytan zarar veremez
Allah Tealanın izni olmadan
Omuz verelim insanlara
Şeytan bizi kandıramaz
Biz tek saf olursak
gidene mi zor kalana mı?
Ne tuhaf! O öldü ama hâlâ yaşıyor. Bense her gün yeniden ölmekteyim.
Aşk Elif Şafak
Abdlh Altny Abdlh Altny
Mübarek Mücadele Suresi Ey iman edenler diyerek buyuruyor İyilik ve takvayı konuşun. Huzuruna toplanacağınız Allah'tan korkun güzel bir seda ve güzel bir eser bırakarak ahiretimizi imar edelim
Bazı toplumlar daha akıllı değil, sadece daha şanslı bir yerde doğmuş
Tüfek, Mikrop ve Çelik Jared Diamond
Zübeyde BAYIK Zübeyde BAYIK
Coğrafya bir kaderdir
Cehennem ne kötü dönüş yeridir
Yaşanılan yeri güzelliştirmek gerekir
Ülkesine kıymet veren asıl akıl sahibidir
Namazlarında huşu içinde olan müminler kurtuluşa ermişlerdir.
Ölüm geziyor bu şehrin her karışını,
Ölüm kokuyor her karanlık sokak.
Yaşamını yitirmiş, gökkuşağının renkleri
Sen gidince sardı dört bir yanımı ölüm.
Sen yokken çöktü,aya karanlık
Yalnızlık beni, ölüm de seni aldı…
~Mahi🖤