Peyami Safa'nın okuduğum ilk romanıydı ve kesinlikle eşsiz bir deneyimdi. Romandaki tüm karakterlerin psikolojik tahlilleri kusursuz bir şekilde işlenmiş. Kah güldürdü, kah duygulandırdı, hatta beni gerim gerim geren bir kısmı bile oldu. Samim'in iç dünyasına dalmak, hayata dair düşüncelerini ve insanlığa dair psikolojik analizlerini okumak benim gibi psikolojiye meraklı birisi için harikaydı. Ayrıca Besim de hedonist dünya görüşü ve yemeklere olan tutkusuyla beni kendisine hayran bıraktı :) Peyami Safa'nın diğer eserleri bu mükemmel romanın yanına yaklaşabilir mi bilmiyorum fakat en yakın zamanda yazarın diğer kitaplarını da alıp bir Peyami Safa külliyatı oluşturmayı düşünüyorum.