Seda

Kızlar pembe, oğlanlar mavi.Neden?
10/10
·279 syf.··
2022 109. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 13 Aralık 2022 20:34
Gündüz Vassaf tan önce incelemeye başlamak bence doğru olacaktır. Kendisi yazar ve psikolog. Amerika da dünyaya gelmiştir. Türkiye nin en iyi kolejlerinden Robert Koleji nden mezun olmuştur. Sonra edebiyat, tarih ve psikoloji alanında eğitimini tamamladı. Yazarı, eğitimini aldığı psikolojiden ziyade tarihe psikolojik bakış açısı ile empatik yaklaşımı sentezleyerek bakması ile tanınmaktadır. 12 Eylül darbesine kadar Türkiye de Boğaziçinde olan yazar, sonrasında Boston da akademik çalışmalarına devam etmiştir. İnternette çok güzel söyleşileri vardır. İzlemenizi öneririm. Beyhan Budak, Dw Turkiye bunlardan bazıları. Totalitarizm nedir? Totalitarizm aslında istenerek ya da istenmeyerek bi sisteme maruz kalmadır. Özgürlüğün zıttı yani. Diktatör sistemleri aklımıza gelir tabi ilk. Benzer bi sistemdir. Tüm istek ve arzularınız devlet kontrölündedir bu sistemde. Benito Mussolini den bu yana kullanılan bi kelime. Yazarımız tüm kitabı işte bu konu üzerinde ele almış. Kitap, 1980 lerde Almanya da yazılmış olmasına rağmen günümüz teknoloji ve ortamına da gayet uygun. Bayılıyorum böyle harika ileri görüşü olan insanlara. Kitap bize şunu söylüyor : Siz sadece kendinize özgür diyen ama hep birilerinin yönlendirmelerinin içerisinde hayatını yönlendiren totaliter rejimin birer unsurusunuz diyor. Bunu da tane tane ve mantıklı dolu bi biçimde anlatıyor. Bir eviniz var diyor. O evin salonu en büyük odası olur. Mutfak bellidir. Tuvalet bellidir. Banyo bellidir. Kiler bellidir. En büyük 2.oda yatak odasıdır. Vs vs diyor. Yani sistem size aslında hiçbir şeyi seçme hakkı vermiyor diyor. Siz sadece seçtik sanıyorsunuz diyor. Kitapta 20 bölüm var. Her bölüm kendi içinde harika. Benden 10 puanı almak kolay değil. Bunu bilen bilir. Ama bu kitap fazlası ile hakediyor. Geceden giriyor ilkin konuya, geceleri
Edebiyat
Cehenneme ÖvgüGündüz Vassaf · İletişim Yayınları · 202513bin okunma
Seda
Ağzınıza sağlık, nefis bir inceleme olmuş.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bireysel çıkarlarının sınırları içinde kaldığı sürece insan, hayatında anlam bulamaz. Anlam için "biz"i keşfetmesi lazım. "Biz”i keşfeden ve kendi potansiyelini geliştirmeye niyet eden insan ise çıktığı yolculuktan hiçbir zaman pişmanlık duymaz.
Sayfa 59 - Kronik Kitap·Kitabı okudu
Hayat ve İnsan
Berkay Sağcan isimli okura yanıt verildi
Seda
Canım arkadaşım seni böyle düşündürmüş olduğum için kıvanç duyuyorum. Çok teşekkür ederim 😊