Kuşku altında olan için hareket, hareketsizlikten iyidir, çünkü hareketsiz duran, kendisi de bilmeksizin, hep bir terazinin kefesinde olabilir ve günahlarıyla tartılabilir.
Bu büyük yargı organizmasının bir ölçüde hep sallantıda kaldığını ,..., buna karşılık büyük organizmanın duyduğu küçük rahatsızlığı kolaylıkla bir başka noktada giderebileceğini ve böylece değişmeden kalabileceğini ,..., görmeye çalışmalı.
Belki hiçbirimiz katı yürekli değiliz, belki hepimiz herkese sevinerek yardım ederdik, gel gelelim mahkeme memurları olduğumuzdan, kolaylıkla katı yürekliymişiz ve kimseye yardım etmek istemiyormuşuz izlenimi doğabiliyor. Ben bu yüzden neredeyse acı çekiyorum.