Selman Kızgın

Selman Kızgın
@selmanart
"Sapere aude"

Selman Kızgın

, bir kitap okudu
Puan vermedi·251 syf.·
2021 32. kitabı
Marlo Morgan
8.2/10 · 27,5bin okunma
Reklam
Özgürlük ve seçimler üzerine :
Doğumumuzdan itibaren sürekli belirli kurallar ve cezalar çerçevesinde yaşamımızı süregetirdik . Bu kural ve cezalar kimi zaman özgür düşüncemizi , kimi zaman ideolojimizi ve seçimlerimizi etkileyip engelledi . Seçimlerimizde özgür müyüz ? Eğer seçtiğiniz seçimlere karşı sunulan alternatifleri seçseydiniz bu sizi ne derece etkilerdi ? Bunları hiçbir zaman bilemeyeceğiz. Bu noktada ortaya kader ve determinizm kavramları çıkar. Tanrı bize yaşantınızın bir kadere bağlı olduğunu yani önceden belirlenen bir simülasyonun oynatılan karakterli olduğunuzu anlatıyor. Sizden yüce olan bir irade sizi yönetiyor ve seçimler sunuyor ama bu irade sizin sonunuzu mutlak bir şekilde bilmesine rağmen neden sizi böyle bir sınava sokuyor ? Neden bir sınavda olmak zorundayız ? Neden iyi ve kötü olmak zorunda ? Kötülük olmasa iyinin değerini anlayabilir miydik ? İrade ve seçim gücüne sahip varlıklar olmasa bütün bu soruların bir yanıtı olur muydu ? Veya hâlâ yok mu ? İnsanlığın kendini anlamaya olan uğraşı sizi her zaman evrene , yani koca bir bilinmezliğe doğru iter . Bu özgürlük arayışı beni otodeterminizm' e sürükledi ; Seçimlerimizin bizi fiziksel yasalar dışında özgür kıldığı bir dünyaya inanıyorum yani ne tam olarak özgür ne de tam olarak özgür değilizdir . Özgür düşünce ve seçimlerimize ait oluşturduğum ideolojiyi Stefan Zweig 'ın Hayatın Mucizeleri isimli eserindeki bir alıntıyla taçlandırmak istiyorum ; Tanrı’nın bilge ve şefkatli eli ona yaratıcılık yeteneğini ve mutluluğunu verip, ihtişam vaat ettikten sonra onu yine karanlığa gömmek isteyebilir miydi? Bu Tanrı'nın bir isteği olamazdı, olsa olsa alay eden bir iradenin oyunu olabilirdi, sadece hayatın mucizesi olabilirdi, Tanrı'nın değil. Her gün binlerce kez bir araya gelip sonra yine ayrılan bir tesadüf gibi tıpkı. Daha fazlası
Felsefe
Gökkuşağı kadar taze renkteki gözler, mahzunluğa esir olup zifiri karanlık bir geceye dönüşürler. O karanlık gecede en büyük kinler, en güçlü nefretler , en cesur yürekler yatar .
Hayat
Aşkın tesiri altında kalırsanız gözleriniz görmez hakikati, kulaklarınız duymaz muhakkak bir surete bürünen yalanları. Aşkı temsil eden narin elleri nemli teninizde hissederseniz müthiş bir ihtiras duyarsınız sizin için ritmini dizginleyemeyen kalbe...
Edebiyat