📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Japonlarda, kalkık burun beğenilmezmiş mesela. Daha kavisli burunlar daha çekici gelirmiş... Ama mesela Türkiye’de fındık burunlu olmak güzellik ifadesi. Sonra Almanya, Rusya gibi sarışın olan ırklarda esmer ten imrenilen bir şey... Ama Türkiye’de sarışınsan genelde güzelsin. Algı böyle... Mesela Asya’da kilolu biri güzel çok nadir bulunurmuş. Ama Moritanya denilen bir ülkede 60 kilodan aşağı olan kızlar evlenemiyormuş bile... İşte, vardığım sonuç. Güzellik güzellik diye başımın etini yiyenler sadece aptaldı. Aslında güzel veya çirkin diye kavramlar yoktu. Hepsi sadece... Algıdan ibaretti. Belki bir açı, belki güneşin vuruşu, belki kültür, belki moda..
“Bak... Yaprak’a sürekli ‘içinde bir prenses var’ ya da ‘sana güzelliğini kanıtlayacağım’ deyip duruyorsun. Ama senin ve siktiğimin zihniyetinin anlamadığı bir şey var. Futbolu, pantolonu, küfrü erkeklere ait şeylermiş gibi gösterip onları seven kızları ötekileştirmek ya da kızlara yontulan şeyleri seven erkekleri aynı şekilde yargılamak... Bu... hiç adil değil. Ucuz... anlıyor musun? Ne yani, prenses olması için o sıçtığımın camdan topuklu ayakkabısını mu giymesi gerekiyor sadece? Benim prensesim krampon giyip küfür ediyor belki? Olamaz mı?