Bir şeyi kendimize izah edemeyişimiz ya onun nezdimizde çok kıymetli oluşundan ya da bizi kendimize bile mahcup etmesinden, içimizde onulmaz kırıklıklar bırakmasındandır. İzahı olmayan kıymetli şeyler insanın sevinç kaynağıdır; gerisiyse insana derttir, ukdedir, düğümdür.