Ne kahrı dest-i â'dâdan, ne lutfu âşinâdan bil,
Kanâat ehli derviş ol, kamû kârı Hudâ'dan bil.
(Ne kötülüğü düşmandan, ne iyiliği dostlardan bil,
Derviş-meşrep ol, başına gelen her işi Allah'tan bil.)
Ben ikide bir böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen de hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum. Bu nefret falan değil, insanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile. Sadece bir yalnızlık ihtiyacı.
Ay ışığına da açsa güzelliğini
En ürkek kız vermiş olur kızlığını
Namusun ta kendisi bile
Kurtaramaz kendini çamur atandan.
Daha çiçek açmadan kurt düşer
Bahar tomurcukları içine
Pırıl pırıl sabah çiylerinde gençliğin
En çok korkulur bulaşıcı dertlerden.
Onun için sakın; korunmanın en iyi yoludur korku
Gençlik! Tek başına bile azdırır kendini.
Genç arkadaşım! Sana senden yakın kimse yoktur.Kendini kendin bil ve tanı; işini ve mesleğini kendine göre seç.ta ki o iş üzerinde severek çalışabilesin.İnsanın sevmediği ve içinin almadığı bir iş ve meslekte, şu veya bu sebeple çalışmaya mecbur olması kadar üzüntülü bir hayat tasavvur edemem.