Mesela niye Batı klasik müziği evrensel müzik oluyor da Âşık Veysel'in müziği, İran'ın destgâh sistemi yahut Hindistan'ın ragası etnik, mahallî, oryantal(Doğu) müzik oluyor? Batı klasik müziğini üretenler de bir tarihe, kültüre ve millete ait olan Almanlar, İtalyanlar, Fransızlar değil mi? Onların ürettiği müzik neden evrensel müziğin standartlarını belirliyor? Başka bir standart yok mu? Olamaz mı? Yanlış anlaşılmak istemem. Batı klasik bestecileri çok iyi bir müzik ürettiler. Çok sağlam eserler bestelediler. Bunu tartışmıyorum. Ben Bach'ı, Vivaldi'yi, Corelli'yi, Telemann'ı ve muadili bestecileri keyifle dinlerim. Mozart ve Beethoven gibi müzisyenlerinde çok sağlam eserleri var. Çok sesli müziği oldukça ileri noktalara taşıdılar. Herkesin bu müzikten keyif almasını isterim. Ama bana "Müziğin standardı budur, tek evrensel müzik budur." diye dayatırsanız "Orada durun." derim.