“Tüm bunlarla beraber nereye varacağız? Bize ne olacak? Bunlar gençlik günlerimizin sorularıydı ve yanıtları da ortaya çıkmıştı.
Birbirimize varacaktık. Kendimiz olacaktık.”
Ancak büyük acı, zamana yayılan uzun, yavaş acı tinin nihai özgürleştiricisidir," der Nietzsche. Bu acı "biz filozofları en derin noktalarımıza ulaşmaya ve muhtemelen şimdiye dek insanlığımızın mekânı olan tüm güveni, iyi niyeti, örtücülüğü, limanlığı, orta yolu terk etmeye zorlar."