Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

serhat satıcı

serhat satıcı
@serhatsatci
Sıkı Okur
Bir çay doldur, bir kitap seç ve dünyayı sessize al... ~Genç IHH Osmaniye instagram.com/serhatsatci?igs...
...tarihte iktidardan başlayan hakiki bir devrimin hiçbir örneği yoktur. Her hakiki ihtilal, eğitimden başlamış ve özünde ahlaki bir çağrı manası taşımıştır.
Reklam
Çalışma ve Mücadele
İnsanların çalışma ve bilgi yoluyla elde ettikleri haricinde, mucize diye bir şeyden bahsedilemez. Mucizevi yollarla düşmanları kovacak, fakirliği ortadan kaldıracak ve refah ve aydınlanma tohumları ekecek hiçbir mehdi yoktur.
Gönüllerin Fethi :)
Islami yeniden doğuş, din devrimi olmadan başlayamaz. Bununla birlikte siyasi devrim olmadan da başarılı bir şekilde varlığını sürdüremez ve tamama erdirilemez. Bizim yolumuzsa iktidarı ele geçirmekten değil, gönül fethetmekten başlar.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bir Müslüman tek başına var olamaz. Hayatını bir Müslüman olarak yaşamak ve idame ettirmek istiyorsa bir çevre, cemiyet ve düzen yaratması gerekir. Yani dünyayı değiştirmek zorundadır, aksi hâlde kendisi değişime tabi olacaktır
Din Ve Kanun
İslami nizamın iki temel öngörüsü vardır: İslami toplum ve İslami idare. Bunlardan ilki İslami nizamın içeriği, ikincisi ise biçimiyle ilgilidir. İslami idareden yoksun bir İslam toplumu, tamama erdirilememiş ve güçsüzdür; İslam toplumundan yoksun bir İslami idare de ya bir ütopya ya da zulümdür.
Reklam
Manevi hürriyeti ilk sıraya koyup onun için mücadele etmeyen bir milletin istiklali, kısa sürede bayrak ve milli marşa indirgenecektir.
Muhafazakârlar Ve Yenilikçiler
Sadece ferdin yetiştirilmesi değil, aynı zamanda dünyaya nizam vermesi hasebiyle ele alınan İslami yenilenme fikrine her zaman muhalif olacak iki grup mevcuttur: eski düzenin korunmasını isteyen muhafazakârlar ve yabancıların düzenini isteyen modernistler. Birinci grup İslam'ı geçmişe çekerken, ikinci grup da ona başkalarına ait bir gelecek hazırlar.
... sorumluluk güç ve imkandan değil, bilinç ve imandan doğar.
Insanın önce ihtiyacı vardır. Sonra insan refaha erişir. Daha sonra refah; boşluk ve anlamsızlığa, boşluk ve anlamsızlık isyana, isyan ise zahitlik ve öznelcilikle sonuçlanır.
"evinde yiyecek bir şey olmadığı halde, kılıcını çekip de insanlara saldırmayan kimseye şaşarım!" Ebuzer sadece fakirliğine sahip olana ve onu sömüren kimseye ve kesimi kılıç çekmekten söz etmiyor. Aksine halka kılıç çekmekten söz ediyor. Neden? Zira öyle bir toplumda yaşayan herkes, sömürenlerden değilse dahi; fakirliğin olduğu bir toplumda yaşadığı ve buna müdahale etmediği için, o da fakirliğimin ve açlığımın sorumlusudur. Peki, ne kadar sorumludur? Bir sömürgeci ve bir düşman kadar...
Sayfa 76 - fecrKitabı okudu
Reklam
"şirk" mevcut durumu dini açıdan meşru göstermek, tevil etmektir.
Tarih boyunca din, dinsizliğe karşı değil, bilakis her zaman dine karşı savaşmıştır.
Şirk dininin her zamanki çabası şu olmuştur: Tabiat ötesi inancı, ilah veya ilahlara olan inancı, ahiret inancını ve mukaddesata olan inancı kullanarak; gaybi güçlere olan imanı tarif ederek, kısacası bütün dini ve iktidarı esasları kitabına uydurarak ve tahrif ederek mevcut durumu meşru göstermek ve temize çıkarmak. Yani dini kullanarak halka; "Sizin toplumumuzun içinde bulunduğu durum, olması gereken bir durumdur." İnancını kabul ettirmek... Zira sizin durumunuz Allah'ın iradesinin bir tecellisidir, takdiri ilahi böyleymiş, sizin ve toplumumuz alın yazısı böyle çizilmiştir.
Nasıl ki Allah'ı birlemenin koşulu alemi birlemek ise; alemi birlemenin koşulu da insanı birlemektir. Yani bütün insanların bir ve eşit olduğunu kabul etmektir.
Empati kendini başkasının yerine koymak değildir bence. Kendini asla başkasının yerine koyamayacağının farkında olmaktır. Ateşin düştüğü yeri yaktığını bilmektir.Herkesin hikayesinin özgün ve değerli olduğuna inanmaktır.
199 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.