*** Hayatınızı yaşayın! İçinizdeki o muhteşem yaşama sevincini açığa çıkarın! Hiçbir şeyi ıskalamayın. Hep yeni heyecanlar arayın. Hiçbir şeyden korkunuz olmasın...
*** Dünya yalnızca bir mevsimliğine sizin...
Baharda on ilkeye uymak iyidir. Birincisi; kuzuların zıplayışını seyredeceksin. İkincisi; çılgınlar gibi sevecek, yüksek mağaralarda, ormanlık derelerde ya da pınar başlarında ağız tadıyla sevişeceksin. Üçüncüsü; güneşi ilk gören koyak çimenlerinin üzerinde uyuyacaksın. Dördüncüsü; yüksek bir zirvede oturacak, dağların ardından güneşin doğuşunu seyrederken çay içeceksin. Beşincisi; ay ışığı altında yürürken türkü söyleyeceksin. Altıncısı; hasmın seni elek-velek ararken dağların ya da ormanların zulasında kitap okuyacaksın. Yedincisi; Don Kişot gibi cüretli serüvenlere gireceksin. Sekizincisi; geniş kalabalıklarda kıyasıya tartışacak ve kahkahalar atacaksın. Dokuzuncusu; olmayacak hayaller kuracak, coşkun bir ruhla yürürken hayatın emirlerine uyacaksın. Onuncusu; gözlerini geleceğe, yani yüz yıl, bin yıl, ötesine dikeceksin.
Milattan önce 7.yüzyılda yaşamış Anadolulu, Milette doğmuş bir Yunan filozofu diyor ki:
*** Ülkelerin türkülerini yaratanlar
Kanunlarını yaratanlardan daha
güçlüdür.