Normal insan, toplum içinde ve toplumla bir arada yaşayan bir bireydir; yaşam biçimi topluma öylesine uydurulmuştur ki toplum, kendisi istesin ya da istemesin, bireyin çalışmalarından belli bir yarar sağlar kendine. Aynca normal kişi, psikolojik açıdan bakıldığında, karşılaşacağı sorun ve güçlüklerin üstesinden gelmesine yetecek enerji ve cesaretle donatılmış biridir. Oysa psikopatlarda her iki özelliğin de bulunmadığını görürüz. Ne toplumsal ne de psikolojik bakımdan günlük yaşamın sorunlarının altından kalkacak insanlardır bunlar.