Eşitlik, dostluk, demokrasi... Bunlar zayıfların uydurduğu saçmalıklar. Çünkü onların yaşayabilmek için bu gibi kavramlara ihtiyacı var. Güçlünün ise bir tek isteği vardır: Daha fazla güç!
Aziz Nesin denilince nedense yüzüme, Einstein'in dilini çıkardığı fotoğraftaki gibi bir gülümseme yayılıyor, nedensiz. Vakfı'nın ne kadar güzel işler yaptığından yada çocukları çok sevmesinden kaynaklanıyor olabilir. Birbirinden bağımsız birçok hikayeyi keyifle okuyacaksınız...
Orhan Kemal'in basit ama dokunaklı bir anlatımı var. Her satırda bir şiir gizli sanki. Yurdum insanının düşüncelerini okurken iç sesinizi duyar gibi olacaksınız. Okunmaya değer...