Merhabalar;
Bu kitabı almamın sebebi en sevdiğim kitapta çok güzel bir şekilde adı geçiyordu kitabın ve dedim ki böyle geçiyorsa ben de alıp okumalıyım. Aslında salt romantik sevmem ve sevdiğim kitapta da başrol böyle deyip kitabı okuyup beğenmişti. Ben de şans tanımak istediğimden gittiğim kitap fuarından aldım. Aradan uzun zaman geçtikten sonra okumaya karar verdim ve okudum da. Şöyle ki sakin bir kitap, tabii ki klasik olmasından da bunu anlamamız zor değil. Genelde hep sakin oluyor klasikler zaten ama bu kitapta böyle hep bir heyecan aradım nedense. Yavaş yavaş okudum, kendimi fazla zorlamak da istemedim. Dokuz günde bitirebildim. İlerleyen bölümlerde neler olacak diye hep ileriye göz attım derken spoiler da yedim. Tabii bunu yapmayı hem istiyorum hem de sevmiyorum. Ama kendimi de tutamıyorum.
-spoiler-
Darcy’nin aşkını anlamak benim için zordu, tıpkı Elizabeth’in aşkını anlamam gibi. Darcy zaten ilk görüşte oldu diyebiliriz bu yüzden sorun yok ama sanki Elizabeth ilanı aşktan sonra Darcy’i sevmeye başladı ve kendini zorlamak istedi. Diyeceksiniz zaten öyle ki diye ama bana böyle zorlama aşk gibi geldi Beth’inki. Neyse, bu konuyu nasıl tam doğru yorumlayacağım bilemedim, çok sevdiğim kitap olmasa da güzeldi. Özellikle Beth’in babasını çok sevdim, esprili ve mizah konusunda gerçekçi konuşuyor ve böyle insanları aslında severim. Collins çok gıcıktı ve bazı karakterler de öyle. Filmini izlemeyi düşünüyorum. Filmdeki erkek karakter bu arada benim aklımdaki Darcy’e hiç mi hiç benzemiyor. Çünkü kitapta Darcy pek betimlenmemiş, dolayısıyla ben de klasik bir erkek -kahve saç ve gözler, buğday ten, ortalama boy- canlandı. Filmde tam tersi sarışın, renkli gözlü. Ama filmde daha güzel olabilir diye düşünüyorum.