..Bize hiçbir şey yapmadılar.bizi tümüyle hiçliğin içine yerleştirdiler.Çünkü bilindiği gibi yeryüzünde hicbir şey,insan ruhuna hiçlik kadar baskı yapmaz...
-Konu neydi biliyor musun rodyacığım:"Suç ve Ceza"kocakarıyı öldüren adam suçlu mudur değil midir?
Porfiri:
-Hemen hemen herkesin görüşü sosyalistce idi..."Suç sosyal düzenin bozukluğuna karşı bir protestodur"diyor.Yani onlara göre ortada bir suç varsa sosyal düzenin uygunsuzlugundan kaynaklanmaktadır.Eğer para ve kaynaklar insanlar arasında eşit bir şekilde bölünürse suç diye bir şey kalmazmış.. Saçma!
Razumihin,Raskolnikov'a sordu:
-Sen ne düşünüyorsun bu konuda Rodyacığım?
Ah onu ne çok seviyordu.Onun en anlamsız şeylerine bile özel tutkuları vardı.Onun bir düğmesi için kalbinde zaaflar,bağlılıklar buluyor,gömleğinin kıvrımları,dikişlerin nezaketi,kolundaki küçük düğmeler,sonunda bütün değersiz şeyler için onda başka bir acı yükseliyor,hepsine ayrı ayrı tutkun oluyordu.